Peugeot 2008 je presne tým autom, ktoré konkuruje napríklad Renaultu Captur. Vlna malých SUV, teda naozaj malých, ako Nissan Juke je v popredí a zástupca od Peugeotu sa dostal do fázy polčasu životného cyklu.
Nebola oslava, ale inovácia, modernizácia, facelift… Nazvite to ako chcete. Je to určitá forma apgrejdu. Je jasné, že sa predstaví v Ženeve, veď kde inde. Základné črty ostali rovnaké, ale predok sa posúva do prítomnosti dizajnu značky. Nová maska s horizontálnym znakom modernizovanú verziu odlišuje najviac. Keď sa zameriate na detaily, tak zbadáte, že blatníky sú akési širšie. No a aj to, že vo vzorkovníku pribudla nová farba Ultimate Rouge (červená).
Ponuku výbav rozšíri športovejšie ladená GT Line, pridá sa tak ku Access, Active a Allure.
Malý volant zostal na svojom mieste, ako aj koncepcia i-Cockpit. Prístroje sú na vrchu pod sklom, aby boli skoro v zornom poli. Funguje to dobre, aj keď na prvý pohľad to vyzerá zvláštne. Stredový displej, ovládateľný dotykom ponúkne možnosť prepojiť telefón cez Mirror Screen (MirrorLink a Apple CarPlay).
v1.2 Peugeotu 2008 ponúkne motor s tromi valcami a objemom 1,2 litra. Okrem atmosférickej verzie s 60 kW (82 k) príde aj PureTech 110 s 81 kW (110 k). Oba môžu mať okrem manuálu aj automatické radenie, slabší robotom, silnejší s normálnym automatom.
Jediným motorom s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou bude najvýkonnejší diesel BlueHDi 120 s 88 kW (120 k), BlueHDi 75 s 55 kW (75 k) a BlueHDi s 74 kW (100 k) si musia vystačiť s piatimi stupňami ako benzínové agregáty. Ale stovka bude mať aj možnosť úplne najnižšej spotreby, 3,5 litra kombinovane. Bežne je o deci vyššia.
Po predstavení v Ženeve bude len otázkou chvíle, kedy sa dostane aj do ponuky. A fakt vyzerá lepšie, dokonca aj modernejšie.