Opel Insignia novej generácie je veľmi pekné auto. A tak isto pekné, ak nie krajšie bude kombi. Ale načo ho hneď označovať výrazom Sports Tourer? To musí byť všetko športové? Čo takto športová praženica z vajec sliepok, ktoré naháňaj rotweiler? Alebo športový záchod, znížený a so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi? Vlastne, čo sa dalo čakať, keď sa základná verzia volá Insignia Grand Sport…
Ale vážne, kombi je naozaj pekné a vytvorí celkom slušnú alternatívu nudne tvarovanému Volkswagenu Passat, či tiež peknému Renaultu Talisman Grandtour a aj Škode Superb Combi. Len tak pomimo, rovnako ako Opel Insignia Sports Tourer bude vyzerať aj Vauxhall a Holden Commodore.
Batožinový priestor oproti sedanu narástol o 30 litrov na 520 litrov celkovo. V porovnaní s predchodcom sa žiaden nárast nekoná. Ale delenie sedadiel je v pomere 40:20:40, čo nahráva variabilite. Po sklopení všetkých troch častí dokáže poskytnúť až 1638 litrov na naloženie čohokoľvek.
Aj keď kufor nenarástol medzigeneračne, pozitívom je zníženie hmotnosti až o 200 kilogramov. Zníženie hmotnosti je zaujímavé, najmä keď je karoséria o 73 milimetrov dlhšia a meria 4986 milimetrov. To je mimochodom o 53 milimetrov viac ako kombi Mercedesu triedy E.
Tak ako doteraz bude mať Insignia v ponuke aj pohon všetkých kolies a niekoľko benzínových a naftových motorov. Menej vybavené a slabšie verzie budú mať klasickú štvorkolku a výkonnejšie systém vektoringu krútiaceho momentu, nech to už znamená čokoľvek. Pri Opli neprekvapia maticové LED svetlá v príplatkovom cenníku.