Opel rýchle autá vie. Ale keď sme testovali Astru OPC, prišla nám ako GT, nie ako hothatch. Lenže pri Corse by to mohlo byť iné. Krpec sa pustí znova do bitky o kráľa kľukatých sekcií s Fiestou ST, 208 GTI a najmä s Cliom RS.
Výraznejšie nárazníky, širšie prahy a ostrá modrá nenechajú nikoho na pochybách. Podobne ako kolesá s priemerom disku 17 palcov a pneumatikami 215/45 R17 od Michelinu. Za prednými diskami sa schováva brzdová sústava s priemerom kotúčov 308 milimetrov. A za naladením výfuka sa zase schováva Remus.
Malý hothatch ide rovnakou cestou ako konkurenti a predchodca. Pod kapotou má ukrytý agregát 1,6 Turbo ECOTEC. Dopracuje sa k 152 kW (207 k) a 280 Nm. Tým prekoná ako Fiestu ST, tak aj Clio RS. Motor spolupracuje so šesťstupňovým manuálom a poháňa predné kolesá. Stovka sa dá dosiahnuť za 6,8 sekundy a maximálne príde 230 km/h. Opel hovorí aj o kombinovanej spotrebe 7,5 litra a emisiách 174 gramov. Výkonom je síce nad konkurentami, ale stále nie je úplne isté, či nebude mať horšie ovládanie.
Za príplatok možno ešte Corsu OPC vybaviť balíkom Performance Package. Myslíme si, že so samosvorným diferenciálom Drexel je pri tom výkone nutnosťou. Tiež prináša osemnástky disky, tuhší podvozok a brzdy Brembo s 330 milimetrovými kotúčmi vpredu.
Corsa OPC vnútri outsourcuje výrobu sedadiel. Používa športové Recará. Zase, ako skoro všade vidno aj zrezaný volant a pár ďalších vizuálnych somarín.
Malé OPC sa ukáže v Ženeve.