Opel Astra dospel, v súčasnej generácii, do polovice svojho životného cyklu. Prekvapivo neprichádza s retušami dizajnu, ale so zmenami techniky.
Konštruktéri sa sústredili na zlepšenie aerodynamiky a autá strávili veľa času v aerodynamických tuneloch. Výsledkom je koeficient 0,25 pre kombi a 0,26 pre sedan. Je to najnižšia hodnota akú kedy Astra mala.
Zmeny dizajnu sa naozaj obmedzili len na iné rozloženie prvkov svetiel. Vnútri toho nie je oveľa viac. Volant rovnaký, len informačno-zábavný systém je zmenený a pred vodičom môže byť displej ako má Insignia. To je všetko.
Hlavné novinky prichádzajú pod kapotou. Benzínové motory budú mať nové verzie s objemom 1,2 a 1,4 litra. Budú pokrývať výkony od 81 kW (110 k) až po 107 kW (145 k). Výrobca udáva, že podľa WLTP si vypýtajú 5,2 až 5,9 litra benzínu na sto kilometrov. Základom bude kombinácia so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale za príplatok bude aj automat.
Naftové agregáty budú mať objem 1,5 litra a výkony 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k). Tie budú mať tiež v základe šesťstupňový manuál. Príplatok však prinesie automatickú prevodovku s najväčším počtom stupňov, aký Astra kedy mala. Je ich až 9. Automobilka sľubuje, že pri naftových motoroch znížila emisie až o 17 percent.