Takto vzletne si príchod novej Astry označil sám Opel. A vlastne je to pravda. Je nový? Je. Má blesk v znaku? Má. Má platformy od nového materského koncernu? Áno, ale o tom to vlastne vôbec slogan nehovorí. Nový Opel Astra však prináša tvary, ktoré budú čoraz častejšie na všetkých modeloch. Už sú na Mokke, predok na tento štýl má aj Crossland.
Najvýraznejším prvkom dizajnu je predok, ktorý bude charakteristický pre všetky nové Ople. Automobilka tento štýl nazvala Vizor a Astra sa ho zhostila naozaj bravúrne. Vyzerá trochu agresívne a dáva autám značky športovejší nádych. Zboku dynamiku podčiarkuje posledný stĺpik karosérie, ktorý má opačný sklon. Vzadu je to ten istý štýl, dynamika, úzke svetlá, široký nápis s označením modelu.
Ale hlavné je, že Opel posunul technológiu svetiel znova vpred. To sa už pri Opli stáva trademarkom. Dostáva pokročilé technológie do nižších tried. Astra tak bude mať Intelli-Lux LED Pixel. To R v krúžku si domyslite, má tam byť. Systém svietenia pochádza z Insignie a používa 168 svetelných diód.
Celkom prelomový bude aj interiér. Už odchádzajúca generácia Astry zanevrela na fyzické tlačidlá, ale nová generácia tento trend eliminácie dostáva ešte ďalej. Na displejoch pred vodičom a v strede je naozaj všetko. Fyzické tlačidlá ostávajú len na lište pod stredným displejom. A ešte sú aj na volante, čo je výborná správa, najmä pri manévrovaní v nízkych rýchlostiach, kedy sú volanty s kapacitnými tlačidlami náchylnejšie na náhodné stlačenia.
Radenie automatickej prevodovky, teda skôr zmena režimu, je pod taktovkou malého prepínača v štrbine na stredovom paneli. Tak ako pri ostatných koncernových súrodencoch. Tie displeje, ktoré nahradili všetko nazýva Opel Pure Panel. Prekrytie môže byť dokonca zo skla.
Zaujímavým novým systémom bude Intelli-Drive 2.0 s funkciou e-Horizon. Systém dokáže rozšíriť dosah kamier a senzorov a prispôsobuje rýchlosť aktuálnemu profilu cesty a okolitej situácii. A tiež podporuje detekciu rúk na volante. Akým systémom nie je jasné, ale predpokladáme, že aj tu mikropohyby nahradí kapacitné zisťovanie.
Opel je známy tým, že má sedadlá testované a certifikované AGR. Teraz je posed nižšie o 12 milimetrov, ale novinkou bude hlavne možnosť ventilácie a masáže na predných sedadlách.
O motoroch je jasné, že v roku 2023 pribudne elektromobil, dovtedy budú v ponuke plug-in hybridy. A určite z ponuky nevypadne ani 1,2-litrový trojvalec s turbom. Celkovo bude ponúkaný výkon od 81 kW (110 k) do 165 kW (225 k). A najvýkonnejšou alternatívou bude plug-in hybrid. Ten podľa WLTP na nabitie dá až 60 kilometrov vďaka batérii s kapacitou 12,4 kWh.
Základný benzínový trojvalec bude v ponuke aj s manuálnou prevodovkou. A Opel nezabudol ani na možnosť naftového motora. Agregát s objemom 1,5 litra ponúkne tiež voľbu manuálnej prevodovky.