Hyundai ukázal, ešte pred živou premiérou v Ženeve, to, ako bude vyzerať tretia generácia modelu i20. No a konštruktéri s dizajnérmi si museli dávať poriadne pozor, lebo patrí k tomu najdôležitejšiemu v ponuke automobilky.
Základom vizáže vpredu je veľká maska chladiča s charakteristickým tvarom. Na ňu nadväzujú úzke svetlá. Všetko vyzerá super a predné svetlá majú LEDkový podpis. LEDky budú v ponuke aj ako samotný systém svietenia. Kým spredu vyzerá výborne a dynamicky, bok už predvádza klasické hatchbackové línie.
Zaujímavý je však zadok. Ak je čierna strecha, tak je farba potiahnutá až pod zadné okno, kde je výrazný červený pás spájajúci svetlá. V noci dokonca svieti. Tvar svetiel na boku karosérie pripravil dokonca miesto pre otvor na plnenie nádrže.
Veľkým skokom vpred je interiér. Ten má výrazne horizontálne členenie. Ponúka aj nové displeje. Pred vodičom je displej nahradzujúci tradičné ručičkové prístroje. Má uhlopriečku 10,25 palca. Rovnakú veľkosť má širokouhlý displej v strede, ktorý dokáže bezdrôtovo pracovať s Apple CarPlay a Android Auto. Bezdrôtovo bude možné dokonca aj nabíjať zariadenia.
V interiéri sa prejaví väčšia veľkosť auta. Šírke pribudlo 30 milimetrov, dĺžke 5 milimetrov a rázvoru 10 milimetrov. Priestor na zadných sedadlách bude teda väčší celkovo, vpredu si vodič užije väčšiu vzdialenosť od spolujazdca. Nárast zaznamená aj kufor, konkrétne o 25 litrov na celkovú hodnotu 320 litrov.
Hyundai prinesie aj nový bezpečnostný systém SmartSense. Ten okrem udržiavania v pruhu, cross-traffic alert, či varovania pred čelnou kolíziou so zlepšeným rozoznávaním chodcov ponúkne aj inteligentný adaptívny tempomat, ktorý aj na základe mapových údajov dokáže prispôsobiť rýchlosť jazdy aktuálnym podmienkam a aktuálnemu polomeru zákruty.
Základné pohonné jednotky ostanú bez zmien. V spodnej časti ponuky bude 1,2-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 62 kW (84 k) spojený s päťstupňovým manuálom. Nad ním bude litrový trojvalec s turbom a výkonom 74 kW (100 k). Jeho výkonnejšia verzia bude mať 88 kW (120 k). Trojvalec bude mať buď sedemstupňový dvojspojkový automat, alebo nový šesťstupňový manuál, ktorý dokáže odpojiť prevodovku od motora.
V tretej generácii i20 by sa mala ukázať aj výkonná verzia N. Kedy to bude a aké bude mať parametre ešte nie je známe.