Špekulácie o tom, čo Ford pôjde do downsizingu sa nepotvrdili. Focus ST bude mať 2,3-litrový štvorvalec EcoBoost, ktorý je použitý aj v Mustangu a vo Focuse RS predchádzajúcej generácie. Tieto autá však majú trochu vyššie vytlačený výkon.
Nový Focus ST bude mať verziu EcoBoostu s výkonom 206 kW (280 k) a krútiaci moment bude vrcholiť hodnotou 420 Nm. To je dosť na zrýchlenie na stovku v priebehu 6 sekúnd. Je tak najvýkonnejším Focusom ST v histórii. Za dvojkovým RSkom zaostáva len o 18 kW (25 k).
Štandardne bude motor spojený so šesťstupňovým manuálom s automatickými medziplynmi pri radení smerom nadol. Ale ako alternatívu Ford ponúkne aj sedemstupňový automat. Benzínový EcoBoost, bez ohľadu na prevodovku bude mať elektrický samosvor. A tiež pre režimy Sport a Track aj antilag systém, ktorý automobilka vyvinula pre superšportový Ford GT.
Ak by ste chceli ST s naftou, tak Ford ponúkne aj takúto možnosť. Pod kapotou bude mať dvojlitrový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 400 Nm. To neznie zle, ale prečo by ste to robili? Veď benzínový musí byť fantastický. Na tomto nič nezmenia ani reči o torque vectoringu.
Ford trochu prerobil aj vizáž STčka, aby ho odlíšil od ostatných bežných verzií. Predok má inú masku chladiča a agresívnejší nárazník. Vzadu pribudol difúzor a tiež veľké krídlo nad oknom. No a zboku vidno veľké disky schovávajúce vylepšenú brzdovú sústavu. Interiéru dominujú športové sedadlá od Recara. Vyzerajú o niečo širšie ako v predchodcovi, čo bolo častým terčom kritiky.
Reálne sa na trh dostane nový Focus ST až v lete.