Francúzska automobilka sa pripravila na novú generáciu modelu C4 naozaj dôkladne. Korene pôvodnej C4 sú v skartovačke, toto je niečo úplne iné. Citroën predviedol niečo, čo zajme na prvý pohľad a nie nutne sa bude páčiť každému. Teraz začíname žiť v svete kreácií zo sci-fi filmov.
Novú generáciu C4, ktorá má len názov taký, aby sadol do nomenklatúry, je naozaj ťažké zaradiť. Je to niečo ako SUV kupé, ale nemá svetlú výšku, takže je to vlastne liftback nižšej strednej triedy, ale nie úplne tradičný. Takáto odviazanosť je jasná, lebo nemá byť len nástupcom C4, ale aj C4 Cactus.
Podľa prednej masky sa dá C4 zaradiť k Citroënu, ale novinkou sú fakt veľké svetlá. Dávku crossoveru zase dodávajú plastové lemy okolo spodnej časti karosérie. Ako keby ste vzali to najlepšie z Pontiacu Aztec a Mitsubishi Eclipse Cross a spravili z nich použiteľné a zaujímavé auto. Reálne sa za ideového predchodcu dá považovať Citroën GS.
Aj vnútri je dizajn celkom iný ako na ostatných autách značky. Jasné, základné prvky sú na svojich miestach, ale pôsobia akosi inak. Nové je ovládanie klimatizácie, polička na mobil a aj stvárnenie okolia displeja. Podľa fotiek je vidno, že práve systém sa veľmi nezmenil, len pridal po bokoch polia klimatizácie.
Pozitívom je použitie komfortných prvkov. Toto auto nemá rado Nűrburgring, toto má poskytnúť komfort. Spôsobujú ho napríklad hydraulické dorazy tlmičov, či nové sedadlá Advanced Comfort. Psychický komfort zase vytvára presvetlenie interiéru a zástup asistentov.
Citroën pre C4 ponúkne naftový a benzínový pohon, avšak v ponuke bude aj verzia ëC4, ktorá bude výlučne elektrická. Predpoklad je 50 kWh batérie a 100 kW (136 k) motor, podobne ako v prípade Peugeotu e-2008, s ktorým zdieľa platformu. To by znamenalo aj použitie motorov 1,2 PureTech a 1,5 BlueHDi.