Nové SEATy Ibiza a Arona prekvapia najmä vnútri

Sú u nás. Prvé kusy. Jeden z nich je červený a nadväzuje na dlhú tradíciu modelu Ibiza. Piata generácia sa na Slvoensku ukázala v peknom kabáte FR s motorom 1,5 TSI a Arona prichádza, teda prvý kus, v zelenej Dark Camouflage a výbavou Xperience.

Ibiza

V prvom rade treba skonštatovať, že oba facelifty sa podarili. Začneme Ibizou. Každý vidí trochu upravený predok. Základnou výbavou budú svetlomety s technológiou LED. Ale okrem tých, ktoré majú svietivosť 550 lumenov budú v ponuke aj LED High, ktoré ponúknu 900 lumenov. O tom, že malému modelu pribudnú dve nové farby a obe sú modré asi netreba veľa hovoriť, tie treba vidieť naživo.

Vzadu je nápis Ibiza štylizovaný do podobného fontu ako majú ostatné nové, či inovované modely automobilky. Ale to pravé prekvapenie prichádza v interiéri. Nová palubka je jednoducho iná. Má viac farieb, ktoré sú pod taktovkou výduchov klimatizácie, ale má najmä nový informačno-zábavný systém, ktorý automobilka ponúka v ostatných modeloch. To znamená aj bezdrôtové zrkadlenie mobilného telefónu.

Veľkou zmenou je, že palubná doska je z mäkčených materiálov, čo zlepšuje pocit z interiéru a vytvára luxusnejší dojem. Táto prístrojová doska je dostupná pre všetky úrovne výbavy. K tým sa však vrátime neskôr. Ibiza dostala asistentov, ktorých doteraz nemala a stala sa jedným z najlepšie vybavených áut, ak nie najlepšie vybaveným, v segmente.

Zo stupňov výbavy vypadol základ Reference. Dôvod je jednoduchý, do faceliftu tvorili predaje tejto verzie menej ako dve percentá. Takže ostali Style, Xcellence a FR. Len pre zaujímavosť, doteraz šla najlepšie výbava FR, ktorá si vzala celých 50 percent. Základná cena Style s litrovým turbotrojvalcom s výkonom 70 kW (95 k) je 14 490 eur. Za auto s výkonom a veľmi slušnou výbavou je to úplne super cena.

Arona

Podobnou transformáciou ako Ibiza prešla aj väčšia Arona. Tá má tiež nový predok. A tiež štandardne LED svetlá. Plus má možnosť samostatných hmloviek, ktoré najskôr akosi evokujú prídavné svetlá na rally, ale reálne sú odkazom na model Cupra Formentor. Ak sa niekomu nepáčia, tak môže, v budúcnosti, zvoliť verziu bez nich. Nebudú zaslepené, nárazník bude úplne iný. Ale netušíme kto by to spravil, lebo takto vyzerá auto drsnejšie a odhodlanejšie.

Tak ako na všetkých nových modeloch sa objavuje na kufri nový nápis s fontom, ktorý by mal pripomínať písanie rukou. Okrem tých dvoch modrých, ktoré má aj Ibiza je vzorkovník farieb bohatší aj o tmavozelenú Dark Camouflage. A individualizácia prináša aj možnosť bieleho lakovania strechy. To nie je kombinovateľné so striebornou a červenou farbou. Priestorovo sa pri facelifte nič nezmenilo.

Ale zmenil sa interiér. Rovnako ako v Ibize, nová palubka, nový infotainment, mäkké materiály, noví asistenti. A tiež absencia Reference. Výbavy sú Style, Xperience a FR. Základom ponuky však bude motor s výkonom 81 kW (110 k). Takáto Arona je od 16 530 eur. Výbava Reference musela odísť, lebo ju takmer nikto nechcel, jej predaje neboli ani na úrovni jedného percenta predaných kusov.