Vysoké otáčky, jačanie, prepínanie profilu vačkového hriadeľa. Presne o tomto boli motory Hondy v deväťdesiatych rokoch. Ale emisné normy postupne vyžiadali určitú civilizáciu. Ale svojim spôsobom v nastolenom systéme pokračujú.
Tak pekne postupne. V prvom rade, na jar 2015 sa v ponuke objaví inovovaná Honda CR-V. SUV ponúkne nový dizajn, ktorý zapadne do novej koncepcie automobilky. Ale ponúkne aj novú deväťstupňovú automatickú prevodovku, čo by malo zlepšiť efektivitu.
Pod prednou kapotou modernizovaného modelu CR-V bude agregát i-DTEC z rodiny Earth Dreams. Z objemu 1,6 litra sa pomocou dvoch túrb podarilo dostať 118 kW (160 k) a 350 Nm. Nahrádza predchádzajúci väčší agregát 2,2 i-DTEC a pritom emituje iba 130 gramov CO2 na kilometer.
V HR-V sa predstaví nový benzínový motor 1,5 i-VTEC z rovnakej rodiny. To znamená nízku spotrebu. Na trh sa dostane v lete budúceho roka. Ak bude rovnako spoľahlivý ako agregát s rovnakým objemom v guľatom Civicu, tak ho servis Honda nebude musieť nikdy opravovať.
Aj Jazz prinesie novú pohonnú jednotku. Na jeho pohon musí stačiť 1,3 i-VTEC. Štandardne bude kombinovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a za príplatok s bezstupňovým CVT.