Nové Clio RS je na Slovensku! Poznáme jeho cenu

Čakanie bolo veľmi dlhé. Renault najskôr jemne naznačil, že výborný atmosférický dvojliter z Clia RS zmizne a nahradí ho menší turbomotor. Malý nezbedník nebol jediným predstaveným modelom. Akcia s názvom Pavilón šeliem Renault priniesla informácie ešte o dvoch modeloch prichádzajúcich na slovenský trh.

Clio Grandtour

Najskôr, ako úplne prvý bol predstavený kombík Grandtour. A úprimne? Na fotkách vyzeral výborne, ale naživo je ešte krajší. Kvôli podobne veľkým previsom vyzerá veľmi vyvážene. Otvorenie piatych dverí ukáže kufor s objemom 443 litrov, z toho 80 pod dvojitým dnom podlahy. Takto na papieri, či monitore sa to nezdá ako príliš veľká hodnota, ale v reálnom svete je to zhruba toľko, čo potrebuje štvorčlenná rodina bez toho, aby sa musela uskromňovať napríklad cestou na dovolenku. Po sklopení sedadiel v dvojmiestnom usporiadaní sa toto číslo dostane až na 1380 litrov. A to ešte nie je z hľadiska veľkosti prevezených predmetov všetko. Sklopenie predného sedadla spolujazdca umožní previezť až predmet s dĺžkou 2480 milimetrov. To je už celkom fajn a aj ledajaká skrinka sa vopchá do malého kombi. Z pohľadu štvorčlennej posádky budú mať z Clia Grandtour radosť pasažieri na zadných sedadlách. Tým nad hlavou pribudlo až 15 milimetrov, ktoré výrazne pomáhajú najmä na dlhších cestách.

Ceny Clia Grantour:

Motor/výbava

Authentique

Expression

Dynamique

1.2 16V 75 k

9 790 €

10 990 €

11 590 €

Energy TCe 90 k

x

12 190 €

12 790 €

1.5 dCi 75 k

12 190 €

13 390 €

X

Energy dCi 90 k

x

14 590 €

15 190 €

Clio GT

Druhou predstavenou šelmičkou ešte nebolo RS. Bol to medzistupeň s názvom GT. Ten sa výkonom radí medzi najvýkonnejší benzín 0,9 TCe a práve RS. Poháňa ho motor 1,2 TCe s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 190 Nm. Vďaka downsizingu sa znížila spotreba oproti porovnateľným atmosférickým verziám. Dostala sa na priemer 5,2 litra. A to pri zrýchlení na stovku za 9,4 sekundy a maximálke 199 km/h. GT sa odlišuje aj zvonka a prináša jednu fakt veľmi peknú novinku. Nie je to nápis GT pod predným znakom, ale presun LED denného svietenia z masky do nárazníkov. A samozrejme ešte disponuje špeciálnou modrou farbou, vyhradenou práve pre GT, doplnenou kovovo sivými plochami, miesto lakovaných čiernych. Cena malého šibala bude 15 190 eur. A držíme palce, aby sa na náš trh dostal aj model kombi. Ten by potom stál cca 15 790 eur, ak by rozdiel ostal rovnaký ako pri normálnych verziách.

Clio RS

No a na záver padla reč na to, na čo všetci čakali. Clio RS bude na Slovensku stáť 22 290 eur a rovno hovoríme, že povinný príplatok bude za Cup Chassis znižujúce svetlú výšku o 3 milimetre (1200 eur) . Ale podvozok je tuhší až o 15 percent a auto benefituje z rýchlejšieho prevodu riadenia. Clio RS využíva brzdový systém s najväčším priemerom použitým vo všetkých Renaultoch. Kotúče s 320 milimetrami má už iba Laguna Coupé. Motor má už avizovaný výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 240 Nm.  Pritom kombinovaná spotreba sa ustálila na hodnote 6,3 litra na sto kilometrov a emisie na 144 gramoch CO2 na kilometer. Okrem nastavenia režimov v RS mode dostalo Clio RS aj Launch Control. Ten dokáže vystreliť malý hatch najrýchlejšie ako je to možné. Jednoducho sadnete, zaradíte D, navolíte manuálne radenie, potiahnete obe pádla pod volantom, držíte brzdu, plyn na podlahu a prudko pustíte brzdu. Stovku tak budete mať za 6,7 sekundy.

Strhnutie plachty

Samotné odhalenie áut pre slovenský trh bolo v bratislavskej ZOO. Po úvodných tlačových správach odprezentovaných pekne v teplúčku sa všetci presunuli do klietky leva. Ten mal našťastie obednú siestu a nezjedol nikoho z prítomných. Vnútri okrem húfu novinárov boli dva predmety schované pod bordovými plachtami s logom Renault. Hádate správne boli to dva z troch predstavených modelov. Prvá šla plachta dole z kombi Grandtour. Všetci čakali červenú farbu a všetci sa jej aj dočkali. Naozaj je naživo veľmi pekné a už teraz rozmýšľame, kto vlastne siahne po konkurencii v podobe Fabie Combi. Asi ten, kto nemá žiadne estetické cítenie. Ale nejdeme súdiť. Druhá plachta logicky skrývala ostré RS. Jej sťahovanie nechalo všetkých bez slov. Ani nie tak kvôli autu samotnému, ale kvôli farbe. Nebolo žlté, ako všetci čakali, ale biele. A za nás musíme povedať, že v reálnom svete mu sekne aj táto farba. Už len dostať kľúčiky a zistiť, či je naozaj dôstojným nástupcom trojkového Clia RS, ktoré bolo jednoducho fantastické, veď si prečítajte v teste tu (https://autogrip.sk/test-renault-clio-rs/).