Nové BMW X6 stále nie je praktické

BMW X6 vo svojej prvej generácii rozvírilo hladinu krčmových rečí a zrazu boli všetci odborníkmi na praktickosť automobilov. Zrazu mali všetci právo označiť auto za zbytočné. Ale BMW sa podaril parádny kúsok, lebo autá mizli od dílerov rýchlejšie ako následne od nových majiteľov smerom na Ukrajinu.

No a druhá generácia bola po zavedení novej X5 len otázkou času. Podľa predpokladu sa spredu podobajú ako dvojičky, ale už od čelného okna to je úplne iné. Crossover X6 má zvažujúcu sa strechu, čo ocenia najmä nadávaniachtiví pasažieri vzadu.

Nová ryba v rybníku prichádza štandardne s bixenónmi a devätnásťpalcovými salámami. Vnútro má z X5, takže iDrive ovláda cez 10,25 palcový displej. Kým zadní pasažieri budú frflať, do kufra stále vlezie 580 litrov. A ak tam vzadu nie sú, tak sa dajú sklopiť sedadlá v pomere 40:20:40 a zrazu sa tam vopchá až 1525 litrov.

Zo začiatku sa do ponuky dostanú modely xDrive50i (330 kW/450 k, 650 Nm, 0-100km/h: 4,8s, 250 km/h), xDrive30d (190 kW/258 k, 560 Nm, 0-100km/h: 6,7s, 230 km/h) a M50d s troma turbami (280 kW/381 k, 740 Nm, 0-100km/h: 5,2s, 250 km/h). V priebehu roka 2015 pribudne aj slabší benzín xDrive35i s pohonom všetkých kolies, ale aj sDrive35i s pohonom zadnej nápravy. A naftovú ponuku obohatí xDrive40d. Nové BMW X6 bude v ponuke od decembra tohto roka.

A čo s tou praktickosťou? X5 boduje, ale štýl má s bezrámovými oknami a týmto profilom jednoznačne X6.