BMW sa vydalo podobnou cestou ako Mercedes. Aj ten predstavil AMGčkové E63S s pohonom 4Matic a možnosťou používať len zadnú nápravu. Najnovšie je takto nastavené aj BMW M5. Takže keď treba, máte trakciu a keď chcete, tak driftujete.
Nová generácia je od bežných sedanov tradične odlíšená bižutériou. To znamená iné nárazníky, koncovky výfuku a disky vpredu 19tky a vzadu 20tky. Trochu iné sú aj zadné svetlá, ale to si všimnú maximálne majitelia civilných pätiek. V interiéri máte pocit, že sedíte v športovom aute. Nie je to len o sedadlách, ale aj o detailoch na prístrojovke.
Dosť opisov toho, čo najlepšie vidieť na fotkách. Poďme k tomu podstatnému. V8 Biturbo s objemom 4,4 litra dáva 441 kW (600 k) a 750 Nm. Oproti predchodcovi s 423 kW (575 k) a 677 Nm celkom pekný nárast. Kilo má na tacho za 3,4 sekundy. Tomu prospieva nielen výkon, ale aj osemstupňová automatická prevodovka a spomínaný pohon všetkých kolies. Maximum je štandardne obmedzené na 250 kilometrov za hodinu. Ak si priplatíte, tak limit BMW posunie na 305 kilometrov za hodinu.
Auto môže mať niekoľko nastavení, Efficient, Sport a Sport Plus. Názvy asi hovoria za všetko. Ale omnoho zaujímavejšie je nastavenie pohonu všetkých kolies M xDrive. Základné nastavenie je 4WD, potom môže byť aj 4WD Sport, ale najzaujímavejšie je odpojenie prednej nápravy a pohon zadnej 2WD. Spolu s vypnutí, kompletným, stabilizácie to znamená dym a oheň, čo iné?
Aj napriek pohonu všetkých kolies je nové BMW M5 ľahšie ako predchodca až o 90 kilogramov. Váži 1855 kilogramov. Pod zníženie sa, okrem iného, podpísala aj polymérová strecha vystužená karbónovými vláknami.
Cena v Nemecku bude 117 900 eur a prvé kusy prídu k majiteľom na jar 2018. Na úvod bude dostupná aj uvádzacia séria First Edition s matnou červenou Frozen Dark Red Metallic zo vzorkovníka BMW Individual. Vznikne 400 kusov a príplatok za edíciu bude 19 500 eur.