Alfa Romeo Tonale má charizmy na rozdávanie

Alfa Romeo konečne predstavila svoje menšie SUV. Tonale, ako sa volá, bude konkurovať napríklad Volvu XC40, Mercedesu GLA a BMW X1. Avšak v prípade Alfy bude charakteristickým prvkom dizajn. A ten je brutálny.

Predná časť má masku, teda štít, zasahujúci až do spodnej časti nárazníka. To znamená, že zase budeme mať evidenčné číslo, na výnimku, na strane. A vpredu budú aj svetlá s denným svietením nápadne evokujúcim tri samostatné svetelné zdroje, čiže niečo, čo mala automobilka už na 159 a Brere. Rovnaké línie majú aj zadné svetlá, ale tie sú prepojené svetelným pásom.

Bočná línia je skôr klasická, ale tu sa naozaj vynímajú disky kolies s naozaj charakteristickým tvarom. Vytáčacie plochy historických telefónov sú dokonalým doplnkom modelov značky. A klasický prístup je aj k interiéru. Áno, pred vodičom je displej, v strede je displej, ale ani jeden nie je enormne veľký. Stredný displej zobrazuje informácie systému Uconnect 5. To znamená podporu bezdrôtových nielen aktualizácií, ale tiež bezdrôtového pripojenia Apple CarPlay a Android Auto. Naviac je tu podpora systému Alexa, čo zase znamená komunikáciu auta s domom a naopak.

V Európe bude základnou pohonnou jednotkou 1,5-litrový motor s dvojspojkovou prevodovkou, samozrejme automatickou. Tieto verzie budú mať výlučne pohon prednej nápravy. Výkon bude buď 96 kW (130 k), alebo 118 kW (160 k) a obe verzie ponúknu mild-hybrid s výkonom 15 kW (20 k) a krútiaci moment 55 Nm. Viac výkonu ponúkne plug-in hybrid. Ten kombinuje 1,3-litrový turbomotor, šesťstupňový automat a elektromotory na oboch nápravách do finálneho výkonu 202 kW (275 k). Keďže má elektromotory na oboch nápravách, tak je jasné, že má pohon všetkých kolies.

Ešte sa špekuluje, že na niektorých európskych trhoch by mohla byť aj reálne najvýkonnejšia verzia, ktorá by mala pohon všetkých kolies, deväťstupňový automat a dvojliter. Hovorí sa, že má mať výkon 195 kW (265 k). Uvidíme. Ale aj tak bude Tonale veľmi pekným spestrením ciest a možno sa Alfa Romeo dostane viac do ziskového režimu ako s Giuliou a Stelviom.