Automobilka Citroën ukázala nové Berlingo už na autosalóne v Ženeve na jar. Na náš trh sa postupne dostáva teraz, čo znamená aj bližšie zoznámenie s tým aké je a čo dokáže. Nie ešte test, ten nás čaká o pár týždňov.
Aké teda je? Je iné ako doteraz. A dokonca aj úžitková verzia sa od tej osobnej líši. Je to celkom logicky vymyslené. Osobná verzia má bližšie, výzorom, k osobným autám automobilky, kým úžitková zase pripomína Jumpy. Nové Berlingo stojí na podvozkovej platforme kombinujúcej prednú časť z EMP2 a zadnú spevnenú z predchádzajúceho Berlinga. To umožnilo zmenšiť predný previs, ale zachovať, ba dokonca zvýšiť užitočnú hmotnosť až na 1000 kilogramov. Dôležitým faktom úžitkovej verzie je, že medzi zadné blatníky vojde 1200 milimetrov široká paleta štandardu Euro.
Obe karosárske verzie prídu s dvomi dĺžkami. Kratšia, M, bude mať 4,4 metra, ale XL pridá ešte 35 centimetrov. Nebudú len v podobe predĺženia zadku. Až 19 centimetrov z toho pridáva na rázvore. Obe dĺžkové alternatívy ponúknu až sedem miest. Pre M bude tretí rad fixný, pre XL posuvný. Ak sú v XL sedadlá tretieho radu úplne vpredu, tak ostáva batožinový priestor stále 320 litrov. Ale ak tam nie sú, je ho až 1050 litrov. Mko má maximum 775 litrov.
Berlingo ponúkne aj nové asistenčné systémy. Pribudne adaptívny tempomat, či udržiavanie v jazdných pruhoch. Taktiež sa v ponuke objaví aj farebný Head-up displej. Ponuka asistentov má byť najširšia na trhu.
Na začiatok Berlingo ponúkne jeden benzínový motor iba so šesťstupňovým manuálom. Ten má výkon 81 kW (110 k) a osemstupňový automat pribudne v máji 2019. Naftový 1,5 BlueHDI bude mať tri výkonové alternatívy. S výkonmi 55 kW (75 k) a 74 kW (100 k) bude mať päťstupňový manuál a s 96 kW (130 k) ponúkne o jeden manuálny stupeň viac. Pri ňom bude už od začiatku predaja v ponuke aj spomenutý osemstupňový automat.
Osobné Berlingo stojí od 14 490 eur s výbavou Live, ktorá má klimatizáciu a motorom PureTech 110.