Jednotka od BMW sa v druhej generácii predstavila s tvárou, ktorá disponovala výrazne tiangulárnym tvarom. Dosť cudzích termitov, aby v tom nebol guláš. Jednotka jednoducho vyzerala smutne. Aj napriek tomu, že jazdila ako malý boh nižšej strednej triedy. Najmä teda M135i.
Nová tvár čísla jedna sa už tak smutne netvári. Viac odkazuje na tvary svetiel, ktoré vpredu využíva nová X5ka, či faceliftová X3ka. Lenže pri jednotke nedorástli svetlá na takú veľkosť, aby sa spojili s ľadvinami, ako je to na ostatných modeloch.
Predné svetlá, podľa trendov doby, dostali aj možnosť svietiť Full LED systémom. A keď už Full LED vpredu, tak aj hmlovky sú osadené diódami. Podobne ako zadné svetlá s novým tvarom. Už nie je len na bokoch, ale zasahuje až do veka kufra.
Vnútri sa udiala zaujímavá zmena. V základnej ponuke figuruje displej s uhlopriečkou 6,5 palca. A má malý ovládací kruhový gombík. Pri väčšom displeji s 8,8 palcami sa zväčší aj priemer kolieska na ovládanie.
Lenže nie všetko na facelifte znie tak pozitívne. Veď pod kapotu sa dostanú trojhrnky. Tri valce sa ukážu s objemom 1,5 litra v 116i (80kW/109k, 180 Nm) a v 116d (85 kW/116k, 270 Nm). Nie sme zástancami trojvalcov, ale veríme, že BMW odviedlo dobrú robotu, minimálne teda takú, ako Ford s EcoBoostom.