Mazda MX-5 sa od svojej prvej generácie pomaly zväčšovala a rovnako rástla aj jej hmotnosť. Najťažší kus je pravdepodobne ten, ktorý disponuje pevnou skladacou strechou. Ale ani to nie je tragédia. Stále je malý roadster celkom ľahký a zábavný.
Ale Mazda plánuje znova návrat k ľahkému autu. Škoda, že neplánuje aj návrat k vyklápacím svetlám. Tie zabila, rovnako ako iné zaujímavé veci Európska únia a jej hon za nízkymi emisiami a zóny ochrany chodcov. Tí by si ale v prvom rade mali uvedomiť, že skákať pod kolesá auta nie je rovnocenný súboj.
Podľa Mazdy nový roadster, teda nová generácia MX-5 stratí až 100 kilogramov. Tiež má mať lepšiu pevnosť karosérie a nižšie ťažisko.
Popri novom podvozku na autosalóne v New Yorku Mazda ukázala aj sériu 25th Anniversary Edition. Američania tieto výročné série majú veľmi radi. Pre USA je určených 100 kusov špeciality. Súčasná generácia roadsteru bude tá s hardtopom a dostane červený lak Soul Red s čiernou strechou, A-stĺpikmi a zrkadlami.
Vnútro bude kričať, lebo je čalúnené bielou kožou. No a hliníkové lišty sú vraj ručne vyrábané. Pri počte 100 kusov sa s tým dá súhlasiť. MX-5 25th Anniversary príde s tlmičmi Bilstein a tmavé sedemnásťpalcové disky budú obuté do pneumatík Bridgestone Potenza RE05A s rozmerom 205/45 R17.