Kia sa po dvoch generáciách poučila. Modelu Cee’d dala niečo, čo mal mať už od začiatku, už od prvej generácie. Ceed sa konečne zbavil toho šialeného apostrofu z názvu. Ale našťastie to nie je jediná zmena, celý model je nový.
Kia zapracovala detaily, ktoré sú charakteristické, ako maska s familiárnym označením tigrí nos. Tiež využila rovnaké línie ako má Stinger. Teda vlastne nie rovnaké, ale skôr obdobné. Vzadu zase vidno vplyv Optimy kombi. Nový Ceed vyzerá celkom fajn, ale obávame sa, že so sivým spektrom farieb úplne dokonale zanikne na cestách.
Interiér tiež neurazí, dokonca má samostatnú klimatizáciu, ktorá nemá nič spoločné s vrchným dotykovým displejom. Solídne vyzerajúca prístrojová doska síce môže pôsobiť nudne, ale Kia vraví niečo o tom, že je omnoho kvalitnejšia ako doteraz. Čo je však jednoznačné a odmerané je veľkosť batožinového priestoru. Tá je až 395 litrov, čím Kia s Ceedom ukázala, že dociká ďalej ako Volkswagen s Golfom.
Dotykový displej na vrchu stredového panelu má osem palcov uhlopriečku. Zobrazuje navigáciu a posiela signály do rádia, ktoré môže byť osadené reprákmi JBL. V ponuke sa objaví aj wi-fi hotspot, ale tiež istá forma autonómnej jazdy. Istá forma znamená to, čo je teraz úplne bežné. Na pár sekúnd vám auto dovolí pustiť volant a nevybúra sa okamžite, udrží pruh aj vzdialenosť od auta pred sebou.
Pod kapotou bezapostrofového Ceedu budú motory známe z Hyundaiu i30. To znamená trojvalec s litrom objemu a 88 kW (120 k). Základ však bude 1,4-ka štvorvalec s atmo plnením a výkonom 74 kW (100 k). Vrchol zatiaľ bude 1,4 turbo s 103 kW (140 k). Nafta bude z objemu 1,6 litra dávať výkon buď 85 kW (115 k), alebo 100 kW (136 k). Niektoré motory nemusia mať šesťstupňový manuál, ale ponúknu sedemstupňový automat.
Ak nad takýmto autom uvažujete, tak nutne potrebujete nejakú normálnu farbu. A Kia má, zdá sa, modrú a červenú celkom fajn.