Automobilka Hyundai predstavila novú generáciu mestského miniauta. Malý model i10 koncepciou odkazuje na svojho predchodcu. Veľkosť sa takmer nezmenila, akurát 20 milimetrov pribudlo na šírke a niečo na výške.
Krpec má dynamickejšie tvary ako tomu bolo doposiaľ. Už teda nebude väčšinovo dôchodcovským autom? Aj tomu by mala pomôcť verzia N-line. Brat Kie Picanto ostáva rovnako päťdverovým autom, vďaka čomu nie je ani prístup na zadné sedadlá problémom.
Fakt už nevyzerá nudne. A asi nebude potrebovať fancy farbu ako predchodca. Aj interiér je omnoho lepší a kvalitnejší. Ponúkne osempalcový dotykový displej, ktorý zobrazí všetko od navigácie až po detailnejšie nastavenia auta. Priestorovo bude tým istým, čo doteraz, avšak pribudne šírka, keďže tá pribudla aj celkovo.
Veľkou novinkou bude aj podpora aplikácie do telefónu. Tá umožní ovládať klimatizáciu, či niektoré iné funkcie a ponúkne prehľad o aktuálnom stave auta.
Na pohon automobilka určila dva motory. Slabšm je litrový trojvalec s výkonom 50 kW (68 k) a krútiacim momentom 68 Nm. Turbomotor nebude, ale neskôr pribudne verzia spaľujúca aj LPG. Motor bude mať štandardne ako partnera päťstupňovú manuálnu prevodovku. Ak by bolo radenie problémom, tak môže mať aj robotizovaný manuál, ktorý má zastúpiť automatickú prevodovku. Výkonnejšou a, podľa nás, lepšou voľbou bude štvorvalec s výkonom 63 kW (86 k) a krútiacim momentom 118 Nm. Ten bol už v predchodcovi perfektný.