Nissan Z Nismo je šoférsky stroj, ale nie pre nás

Japonská automobilka Nissan už tradične zo svojich modelov s označením Z vytvára ostrejšie verzie označené ako Nismo. Inak to nie je ani pri najnovšom modeli 400Z. Ten sa bude prezentovať s označením Nissan Z Nismo. Viac predsa netreba a údaj o výkone je zmenený, takže by nemal relevanciu.

Verzia bude zameraná na dynamickú jazdu a ponúkne nielen lepšie jazdné vlastnosti, ale aj vyšší výkon a trochu upravený vzhľad vonku aj vnútri. Základom je teda vylepšenie motora, ktoré prináša vyšší výkon, ale hlavne lepšie chladenie. Na chladení pracovala sekcia Nismo, čiže Nissan motor prepracoval naozaj detailne a celkový výkon sa podarilo posunúť vyššie o 15 kW (20 k) a krútiaci moment až o 46 Nm. Celkové hodnoty sú teda 309 kW (420 k) a 520 Nm. Motor s objemom 3 litre, usporiadaním V6 a s dvomi turbami ich smeruje na zadné kolesá cez 9-stupňovú automatickú prevodovku. Aj tá má trochu iné naladenie, aby zvládla lepšie a ostrejšie prejazdy.

Nismo stiahlo pri modeli Z Nismo aj na podvozok a tiež na brzdy. Predné kotúče od Akebono majú až 380 mm a zadné 350 mm. Podvozok dostal nové výstuhy a všetky silentbloky boli vymenené tak, aby bolo auto tuhšie nielen podvozkovo, ale kompletne. Finálna hodnota je, z Nismo má o 2,5 percenta tuhšiu karosériu ako 400Z. Úplne nové sú aj odľahčené zliatinové disky s priemerom 19 palcov, ktoré nesú logo Rays. Sú obuté do pneumatík Dunlop SP Sport Maxx GT600s, ktoré obúva aj kráľovský Nissan GT-R.

Veľká zmena prichádza aj v pohľade na tvary auta. Z Nismo predvádza nový predný nárazník s inak tvarovaným nádychovým otvorom, ktorý evokuje modely 240Z. Zmenená je aj spodná časť, kde pribudol decentný spojler a malé spojleríky sú aj na bokoch nárazníka. Nič nie je iba z dôvodu štýlu, všetky detaily sú použiteľné a efektívne. Aerodynamika spolupracuje s otvormi za kolesami, ale tiež so zadným trojdielnym spojlerom. Aj napriek tomu, že sa zvýšila hodnota prítlaku je stále aerodynamický odpor veľmi podobný obyčajnej verzii 400Z. Nismo teda bude úžasne jazdiace auto, ktoré bude tuhšie a dostane aj špeciálny režim Sport+ s ešte ostrejšími reakciami.

Vodič a spolujazdec si vychutnajú sedenie v sedadlách Recaro s lepším bočným vedením a funkčný, ale moderný interiér. Je škoda, že toto auto sa ku nám vôbec nedostane. Mohlo by byť peknou alternatívou ku trojlitrovej Toyote Supra. Stále však existuje možnosť doviezť si ho z USA po vlastnej osi. Alebo si pozrite náš test Nissanu 370Z Nismo spred takmer 10 rokov.