Návrat v čase: Jarná Ženeva nebola len o autosalóne

Jasné, ísť začiatkom marca do Ženevy a nenavštíviť autosalón by asi nešlo. Lenže práve švajčiarske mesto je vynikajúce aj na pozeranie normálne pri ceste. Za jeden deň sa toho dá vidieť skoro toľko, čo na zraze superšportov vo Veldene, odkiaľ Oliver priniesol fotky. Len treva vedieť kam sa pozerať. Niekomu stačí schopne umiestnený balkón, my sme na to išli inak.

Celej prehlidke brutálnych áut predchádzal veľký rešerš na internete. Sprievodca si odviedol svoju prácu dokonale. A naviac vzhľadom na únavu po 40 hodinách od vstávania plus 1300 kilometroch za volantom ponúkol aj to, že nás na tie miesta zoberie. Ale jazdu na 500C Abarth nebolo možné vynechať.

Prvá zastávka na trase bola predajňa Carugati. Červený Bentley Continental už pred budovou napovedal, že vnútri môže byť niečo extra. A aj bolo. V rohu Zonda, kúsok vedľa Huracan a dokonca LaFerrari. Ale všetky ostávali akosi v tieni. Nie, hviezdou nebol ani Plymouth Prowler s originálnym vozíkom, ani Integrale v dokonalom stave. Dokonca ani Ferrari Daytona nestrhlo toľko pozornosti ako najväčší súperi, Ferrari F40 a hneď vedľa Porsche 959. Dokonalý stav, obe červené. Každé okolo milióna švajčiarskych frankov. Rozhodovanie medzi nimi by bolo ťažké. Ale nakoniec by zvíťazil maranellský produkt. Po dlhom slintaní pokračujeme.

Kúsok vedľa sme našli predajňu Lamborghini. Jasné, vnútri bol Aventador SV. A nie jeden, rovno dva. Lenže za rohom boli jazdené autá na predaj, v samostatnom showroome. Ani sme nevedeli, že existovalo Diablo Evolution. A toľko Gallárd na jednom mieste tiež nebýva často. Okrem Evolution bolo na place aj normálne Diablo. Všetku pozornosť aj tak ťahal Countach, hrdina z plagátov, šialené auto s futuristickým výzorom na sedemdesiate roky. Ako to však býva zvykom, výkup sa neobmedzuje len na jednu značku. V rohu sa krčil Aston Martin DB9 a v ďalšom niečo naozaj unikátne, BMW Z8. K najdrahšiemu kúsku prehliadky mesta sme sa ani tu nedostali.

Tretí showroom bol úplne brutálny. Bol v ňom Mercedes. Ale nie bežný, rovno CLK GTR. Ten, ktorý vznikol v 25 exemplároch. Naviac tento mal základné látkové čalúnenie, čo z neho robí ešte väčšiu raritu. Veď takých vzniklo len 5. Zrazu vedľa stojaci biely Phantom a 918 Spyder vyzerali ako obyčajné autá.

Hneď oproti sme zavítali na plochy dílera Volkswagenu. Multivan bol pred predajňou v asi šiestich konfiguráciách a len tých s dvojfarebným červeno-bielym lakom bolo päť. K raritám sa zaradil aj Golf od ABT, ktorých vraj je len dvadsať.

A večer ako čerešnička na torte, pred hotelom 8 Ferrari. Počet Porsche 911 určite presiahol 30, ale kto to má počítať. Veď skúste celý deň rátať napríklad Fordy Mondeo v Bratislave.