BMW M3 bude. A čakáme naň. Možno bude mať veľké ľadvinky cez celú výšku predného nárazníka. Možno budú tak veľké ako masky na Audi, ale s predelením v strede. Nech je to akokoľvek, tak už teraz máme v ponuke modelu M340i a M340d. A to je cool. Ale nie M3 cool. A nafta už vonkoncom nie. Ale ak chcete naozaj výkonnú naftovú trojku a M340d nestačí, tak máme riešenie.
Dobre, riešenie nemáme my, ale Alpina. Ponúka totiž model D3S. Novinka je založená na M340d a posúva ho ešte o niečo ďalej. Alpina pripravila zvýšenie výkonu o 11 kW (15 k) a 30 Nm oproti východiskovému modelu. Reálne to znamená, že celkovo sa hodnoty dostávajú na 261 kW (350 k) a 730 Nm. Hovoríme si, že to je naozaj slušná porcia na trojkový sedan.
V ponuke sú obe karosérie. Sedan dá stovku za 4,6 sekundy a kombi potrebuje o 0,2 sekundy viac. Slušné, ale Alpina udáva presne tie isté časy, ktoré má BMW pre M340d. To nám nevychádza, ale zvýšenie nie je nejaké extrémne, takže skôr sa bude hrať na pružnosť v širšom spektre otáčok. No a maximum je 273 proti 270 podľa karosérie.
Dôležité je, že takmer celý krútiaci moment je dostupný od 1750 otáčok. Práve D3S je prvým modelom Alpiny, ktorý funguje s hybridným systémom, ktorý používa BMW. Ten zlepšuje spotrebu, ale zároveň zabezpečuje lepšiu reakciu na plyn a poskytuje zlepšenie parametrov pri zrýchľovaní.
Okrem zlepšenia parametrov motora sa Alpina zamerala aj na vylepšenia prevodovky. Nový softvér pre osemstupňovú skriňu od ZF pomáha zvládať vyšší výkon a ponúka aj kratšie časy preradenia. D3S bude mať aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál vzadu. Veľkým pozitívom upravenej trojky je použitie brzdového systému z väčšieho modelu Alpina B5 Bi-Turbo. Samotný dizajn auta sa príliš nezmenil, Alpina dolaďuje len detaily. Tie sú napríklad 19-palcové a sú na prednej aj zadnej náprave. Za príplatok je možnosť diskov o palec väčších. A tie sú ľahšie ako sériové dvacky až o 14 kilogramov.
V Nemecku štartuje sedan DS3 na hodnote 70 500 eur a kombi stojí 71 900 eur.