Už pri testoch litrového motora v Pume sme skonštatovali, že je podvozkovo veľmi dobrým autom. A stále sme čakali na to, že Ford ukáže plnú verziu ST, nie iba vizuálnu ST-line. Ten moment je tu a je to tak ako všetci čakali. Predná kapota ukrýva agregát z Fiesty ST.
Vlastne Puma ST je niečo ako Fiesta ST, ktorá narástla a dostala väčšiu svetlú výšku. Pozitívom je, že nový motor má dobrý zvuk a na zahodenie nie je ani výkon. Celých 147 kW (200 k) a 320 Nm v malom crossovere je celkom unikát. Toto nemá ani GT v Peugeote 2008 a vlastne nikto ďalší. Dobre, tých 320 Nm je len s Overboostom. Permanentne má k dispozícii 290 Nm.
Výkony novej Pumy ST sú z teritória hothatchov. Veď na stovku tento hotcrossover vyletí za 6,7 sekundy. Je to o 0,2 sekundy horšie ako má Fiesta ST, ale to vôbec nevadí. Stále je to veľmi rýchlo. Taktiež je od Fiesty ST trochu nižšia aj maximálna rýchlosť. Tá je 220 kilometrov za hodinu.
Veľká vec je, že v príplatkovej výbave bude mechanický samosvorný diferenciál a podvozok je tuhší ako na bežnej Pume. Riadenie je až o 25 percent rýchlejšie a väčšie sú brzdy, aby Puma ST dokázala bez problému zastaviť.
Vizuálne sa od bežných Púm odlíši model ST 19-palcovými zliatinovými diskami obutými štandardne do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S. Pre ST bude novinkou zelená farba Mean Green. Ku akejkoľvek z farieb bude Puma ST kontrovať čiernymi doplnkami ako zrkadlá, strecha, či maska chladiča.
Do interiéru sa nasťahujú športovejšie sedadlá Recaro a pribudne aj sploštený volant, teda zospodu zrezaný. Výroba bude prebiehať po boku bežných verzií Pumy v rumunskej fabrike v meste Craiova. A v kufri ostáva to umývadlo pod podlahou ako v bežnej Pume.