Motorkári, zabudnite na časť Álp

Nezmyselné zákazy a nariadenia sa zvláštnym spôsobom stali súčasťou nášho každodenného života. Často si len pokrútime hlavou, niekedy aj zanadávame a ideme ďalej. Ako to bude u toho ďalšieho plánovaného zákazu? To teda neviem, ale publikovať moje prvé slová po tom, čo som sa túto správu dozvedel, nemôžem. O čo vlastne ide?

Rakúska spolková krajina Tirolsko vyhlásila k 10. júnu boj s hlučnými motorkami na niektorých alpských cestách. Ak si myslíte, že Vás sa to netýka, lebo máte „sériu“, môžete byť na veľkom omyle. A nie práve lacnom. Hranica hlučnosti je totiž 95 dB bez ohľadu na to, či je výfuk z výroby, alebo aftermarket.

220 Eur. Presne toľko si musíte pripraviť pre rakúskych policajtov, ak sa na takýto zakázaný úsek dostanete. Ako dôvod týchto opatrení je vraj „ochrana domácich obyvateľov“ pred nadmerným hlukom z motocyklov.

A kto na tento nezmysel doplatí? Tak napríklad majitelia Aprilie V4 Tuono 1100 Factory, RSV4 Factory či RSV4 1000 RR. Na týchto úsekoch by ste nemali stretnúť ani BMW S 1000 RR. Ducatisti sa musia mať tiež na pozore. Hypermotard SP, Multistrada 1260, Diavel ani SuperSport nespĺňajú nanovo určenú hranicu bezpečného hluku. HD sa tiež dostala do skupiny „nežiadúcich“. DynaStreetBob,FXDR 14, 1200 Custom, či SportsterFortyEight majú jednoducho smolu. Aj stroje „pod liter“ majú smolu. Napríklad Kawasaki Z 900 a KTM 890 Duke majú 97, respektíve 96 dB.

Ozaj je toto správne riešenie? Ozaj ľudia potrebujú taký stupeň ochrany pred „zlými a hlučnými“ motorkami? Nemyslím si. Mrzí ma však, že aj o týchto nezmysloch musíme písať. Musíme, inak by sa o nich ľudia dozvedeli možno až pri vyťahovaní hotovosti.

Na jeden krátky článok je použitých až príliš veľa úvodzoviek. Ale ako vlastne písať o ďalšej úradníckej hlúposti slušne? Nie, neviem to inak.