Mercedes-Benz G63 AMG: Legenda má o dve kolieska navyše

Géčko je pojem. Ako Steve McQueen strieborného plátna. Aj keby ste jeho filmy videli stokrát, pozriete a vychutnáte si ich znova. Dlhé roky nemenný zovňajšok tohto auta stvoril legendu. Denne vidíme množstvo áut a isto atraktívnejších a krajších. Ale aj tie pokojne prehliadneme. Stačí aby prešiel okolo on, jednoducho sa nedá ignorovať. Úplne prirodzene ho v nemom úžase pozorujeme, kým sa nestratí z dohľadu.

Ale stretnutie s týmto trojnápravovým drobčekom by sme zvládli iba so silnou dávkou sedatív. Posúďte sami. Celková dĺžka 5867 milimetrov, šírka viac ako 2,1 metra a výška presahuje 2,2 metra. Do štandardnej garáže ho teda nezaparkujete. Jazdí na veľkých 37“ kolesách, svetlá výška je impozantných 470 milimetrov a s nájazdovými uhlami 52 respektíve 54 stupňov budú všetky kopce vo vašom okolí úplná rovina.

Za normálnych okolností ho poháňa motor 320CDI ale pri tomto aute nič nie je normálne. Preto sem chlapci z AMG uložili mohutnú V8-čku. Veľkému obsahu 5,5 litra sekunduje pre každú štvoricu valcov jedno turbo navyše. Celkový výkon 400 kW (536 koní) a krútiaci moment závratných 758 Nm posiela na všetkých šesť kolies sedem stupňový automat 7G-Tronic. S hmotnosťou auta cez 3,7 tony a užitočným zaťažením ďalších 650 kilogramov motor asi veľa práce nemá. Ako inak si vysvetliť slová šéfa vývoja Axela Harriesa, podľa ktorého pokoríte stokilometrovú rýchlosť za menej ako 6 sekúnd. Maximálna rýchlosť je pritom elektronicky obmedzená na 160 km/h. Objekt takejto hmotnosti, rútiaci sa u AMG bežnou rýchlosťou 250 km/h by asi zastavila iba hodená kotva prinajmenšom z Titanicu. Pri pohľade na evidenčné čísla a cenu 37 centov za liter určite nikoho nerozladí ani údaj o spotrebe. Čo je smiešnych 18 litrov na sto kilometrov a niekedy oveľa viac.

Plán je vyrobiť 20 nanajvýš 30 takýchto vozidiel každý rok. Začne sa predávať v októbri a s cenovkou trikrát vyššou ako cena bežného G63 AMG (137.000,- EUR) to bude po SLS Electric Drive druhý najdrahší model Mercedes-Benz. My by sme si ešte vedeli predstaviť absolútny vrchol, čím by bola transplantácia motora V12 Bi-Turbo od Brabusa.