Mercedes-Benz EQA začne na trhu ako základ s dojazdom 480 kilometrov

Mercedes pracuje na tom, že väčšina áut bude elektrifikovaných, alebo elektrických. Novým zástupcom elektrických vozidiel je model EQA a predstavuje vstup do elektrosveta Mercedesu. Na trh práve prichádza nový model, ale prekvapenie je, že ako základná verzia EQA 250.

Vlastne sa dá povedať, že EQA je elektrická verzia GLA. Aj vyzerajú podobne, akurát niekoľko odlišností sa dá nájsť. Zadné veko batožinového priestoru je jednoliate a evidenčné číslo sa presťahovalo do nárazníka. Svetlá sú spojené LEDkovým pásom. Takisto vpredu sú svetlá, ktoré majú modré detaily. A predná maska? Tá nemá otvory a je lesklá čierna. Spolu so zakrytovaním spodnej časti a prepracovaným predným nárazníkom spôsobuje, že koeficient odporu vzduchu je iba 0,28. Svoju úlohu na vzduchovom čarovaní majú aj špeciálne tvarované disky. Tie môžu mať dvoj, alebo trojfarebné lakovanie. Ku klasickej čiernej a striebornej môže pribudnúť aj ružovozlatá, či modrá.

Interiér je však, až na modré akcenty naozajstným GLA. To znamená miesto pre piatich a prístrojovú dosku so systémom MBUX. V bledej farebnej kombinácii to ale vyzerá naozaj dobre. Na bledých sedadlách je prešívanie modrou niťou a modré sú aj lemy kobercov. K tomu všetkému akosi logicky sedí modré ambientné osvetlenie. Jasné, to má mnoho farieb, ale prehodiť ho na červenú znamená spraviť z auta trochu kolotoč. Ale kolotoč nie je štandardne montované tepelné čerpadlo, ktoré dokáže vytvoriť tepelnú pohodu v interiéri a nie je tak náročné na energiu ako špirály.

A teraz to dôležité. EQA sa do plného stavu dokáže nabiť za 30 minút. To znamená, že podporuje jednosmerný prúd nabíjania až 125 kW. Doma je možné auto nabiť za 5 hodín a 45 minút. Veď batéria má 66,5 kWh. Má dvojitú ochrannú vrstvu a je odizolovaná od podvozku, aby sa do interiéru neprenášali neželané vibrácie. To sa bavíme o základnej verzii EQA 250, ktorá má podľa WLTP dojazd 486 kilometrov.

Výkon EQA 250 je 140 kW (190 k) a krútiaci moment 375 Nm. Na stovke je za 8,9 sekundy, lebo veď s takou batériou nebude EQA na hmotnostnej úrovni Caterhamu. Maximum je obmedzené na 160 kilometrov za hodinu. Ale EQA 250 nie je všetko. Neskôr má pribudnúť verzia s 200 kW (272 k). Tá bude mať, na rozdiel od EQA 250, aj pohon všetkých kolies, keďže EQA 250 bude mať iba pohon prednej nápravy. Mercedes tiež oznámil, že plánuje aj alternatívu s dlhým dojazdom, ktorá má prejsť na nabitie viac ako 500 kilometrov.