Automobilka Mercedes-Benz predstavila svoj model SL len nedávno a vtedy sa hovorilo hlavne o 8-valcových a vlastne celkovo veľkých motoroch. Novinka však príde aj ako Mercedes-AMG SL43, ktorý bude mať radový štvorvalec.
Verzia Mercedes-AMG SL43 bude mať teda len polovičný motor, oproti všetkým svojím bratom objemom a počtom valcov. Už základ agregátu má AMG dostupný, keďže ho montuje aj do malých športových verzii Áčka a CLAčka. Nový motor bude teda M139. Prekvapením však bude elektrický pohon turba.
Automobilka hovorí, že práve takéto prepĺňanie využíva v pretekoch Formula 1. A práve odtiaľ prichádza rovnaký 48-voltový systém. V sériovom prevedení funguje aj v štartér-generátore. V podstate ide o to, že turbo roztáča veľmi malý elektrický motor, kým nenabehne porcia otáčok od výfukových plynov. Automobilka hovorí, že takýto systém je omnoho spontánnejší a eliminuje turbodieru. Zároveň má znižovať spotrebu.
Výkon takéhoto motora rozhodne nie je polovičný oproti všetkým ostatným motorom. Dosahuje až 285 kW (384 k) pri 6 750 otáčkach. Krútiaci moment je tiež nezanedbateľných 480 Nm a prichádza v spektre od 3 250 do 5 000 otáčok. Spomenutý štartér-generátor pridáva ďalších 10 kW (14 k) na krátku dobu. SL43 je teda mild-hybrid.
Motor je spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a poháňa výlučne zadné kolesá. Na stovku sa takáto verzia dostane za veľmi rešpektu hodných 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 275 km/h. Reálne je situácia taká, že väčšine užívateľov bude bez problému stačiť práve táto štvorvalcová možnosť. Výkonovo je na tom úplne vynikajúco, len večer pri poháriku nebude môcť majiteľ frajeriť, že má pod kapotou osemvalec.
Nakoniec, aj osemvalce budú v štvormiestnom kabriolete dostupné, bude ich mať verzia SL55 a SL63, ktoré prídu s ešte vyšším výkonom. Avšak stale treba uznať, že aj 285 kW (384 k) je slušná porcia. Vlastne v tomto prípade bude mať, svojim spôsobom, SL43 konkurenta vo forme BMW M440i Cabrio, ktoré má ale šesťvalec. Ostatné detaily sedia, aj počet miest, aj látková strecha.