Dočkali sme sa! A s nami aj všetci petrolheadi na svete, ktorí považovali motory v základnej MX-5 za relatívne slabé. Argumenty typu, že to je iba malý roadster na pokojné jazdenie majú niečo do seba, ale nie každého uspokoja.
Pre tých, ktorí neberú predchádzajúci argument vážne, alebo ich neuspokojuje, prišla dobrá informácia z Lipského autosalónu. Prototyp Yusho (z japončiny víťazstvo) je vskutku geniálna správa. Už len to, že to nie je koncept, ale prototyp ukazuje, že sériová výroba by nebola žiadnym problémom.
Prepĺňanie pomohlo dostať z dvojlitra až 177 kW (241 k). Krútiaci moment sa podarilo posunúť na 274 Nm. Maximum roadstera sa posunulo na 240 km/h. Viac zmien sa dostalo aj do interiéru, kde sú napríklad Recaro sedadlá, podvozok dostal zase kúru od Bilsteinu, Eibachu a pneumatiky zase dodalo Toyo. Úprava motora využíva komponenty Cosworth.
Nechceme nič hovoriť, ale rovnaký výkon dosahuje aj legendárna Honda S2000, takže MX-5, ako menší roadster, bude dosahovať slušné jazdné parametre.
O.o takže to už radšej GT86..