Pre veľa fanúšikov Mazdy prichádza teraz fantastická správa. Už ste od čias MX-5 možno trochu vyrástli a narástla aj rodina. Lenže automobilka nemala zatiaľ v ponuke žiadne reálne veľké auto. Áno CX-60 je veľká, ale niekedy treba ešte niečo viac. Konečne prichádza model CX-80, ktorý dokáže prepraviť aj väčšiu rodinu.
Mazda CX-80 stavila na rovnakú platformu akou sa prezentuje CX-60. Je to tá nová s primárnym pohonom zadnej nápravy a možnosťou pohonu všetkých 4 kolies. To znamená použitie rovnakých motorov. Môžeme sa tešiť na radový šesťvalec objemom 3,3 litra, ktorý je použiteľný aj vďaka mild hybridu.
Celkový výkon sa dostáva na 188 kW (254 k) a krútiaci moment na 550 Nm. Všetky tieto parametre sú odosielané výhradne na všetky 4 kolesá cez osemstupňovú automatickú prevodovku. Áno, čítate správne, na rozdiel od menšieho vozidla CX-60 je CX-80 štandardne štvorkolka. Na stovku sa dostane za 8,4 sekundy a maximálne sa rozbehne na 220 km/h. Ale tu je dôležitejšia nízka spotreba, majitelia hovoria až o hodnotách pod hranicou 6 litrov pri menšom modeli.
Ak sa chcete pozrieť ešte na nižšie hodnoty spotreby, tak si môžete zvoliť plug-in hybrid dosahujúci výkon 240 kW (326 k) a krútiaci moment 500 Nm. Takáto verzia zrýchli na stovku za 6,8 sekundy a na plné nabitie batérie s objemom 17,8 kWh dokáže prejsť 55 km. Maximálna rýchlosť je ale iba 200 kilometrov za hodinu, avšak to určite stačí, lebo u nás sa ani to využiť nedá.
Zásadným rozdielom medzi CX-60 až CX-80 je dĺžka. Pribudlo 25 cm a nový model je dlhý až 5 metrov. Ale všetky centimetre pribudli na rázvore. To tiež znamená, že zadní pasažieri budú mať viac miesta a pribudne tretí rad sedadiel. Mazda konečne znova ponúkne 7-miestne vozidlo aj u nás po dlhodobej absencií modelu Mazda 5.
Dĺžka 5 metrov je zase zárukou toho, že aj batožinový priestor bude celkom obstojný. Pri sedemmiestnom usporiadaní sa pozeráme na viac ako 250 litrov objemu a pri 5-miestnom usporiadaní je to až 1 200 litrov pri nakladaní po strechu.
Mazda CX-80 sa na našom trhu objaví už onedlho a bude mať vyššiu cenu ako CX-60. Stále panuje optimisticky náhľad na vec a predpoklad, že aj napriek výlučnému pohonu 4 kolies by sa základná cena mohla vtesnať pod hranicu 50 000 €. To ukáže až čas, ale v každom prípade je super, že Mazda do tohto vozidla ponúkne svoj radový 6-valec, ktorý bude určite tvoriť základ predajov.