Škoda Epiq

Malý crossover Škoda Epiq je už skoro sériový

Automobilka Škoda predstavila nový model, ktorý je síce vo forme prototypu, ale už budúci rok sa dočká sériovej verzie a možno aj sériovej výroby. Je ním vozidlo označené názvom Škoda Epiq a bude veľkostným súrodencom crossoveru škoda Kamiq. Hovorí o tom napríklad použitie celkovej dĺžky okolo 4,1 metra.

Automobilka Škoda postavila svoj nový crossover na novšej platforme MEB Entry. Je to platforma, ktorú bude zdieľať aj s modelom Volkswagen ID.2. Táto platforma je od plnej veľkej MEB rozdielna napríklad tým, že má primárne pohon prednej nápravy. Píšem naschvál primárne, lebo aj tu existuje možnosť, že Škoda skočí do pohonu všetkých 4 kolies, veď platformy sú celkom modulárne. Ale určite to nebude v takej miere ako pri väčšom modely Enyaq.

Škoda zatiaľ neoznámila akú veľkú batériu bude automat, ale dokážeme to odhadnúť z pohľadu na deklarovaný dojazd. Ak by bol dojazd v režime WLTP 400 km, tak by batéria musela mať viac ako 50, možno 60 kWh. To by aj celkom sedelo, lebo podobnú kapacitu má napríklad aj Cupra v modeli Born. Takže batériu by sme mali.

Nabíjací konektor bude tiež presunutý. Predokolky budú mať zjavne nabíjací konektor vpredu na blatníku, kým zadokolky vzadu na blatníku. Prečo sa konektor presunul je otázne. Asi kvôli faktu, že s malým crossoverom sa bude ľahšie manévrovať aj s prednou častou do boxu ku stojanu na nabíjanie.

Automobilka Škoda použila pre nový model Epiq dizajnový jazyk Modern Solid, ktorý vytvára dojem jednoliateho kusu s niekoľkými detailami naviac. Zaujímavé detaily sú nielen predné svetlá a akási mriežka v spodnej časti nárazníka so zvislými otvormi, ale najmä absolútna absencia loga Škoda vpredu aj vzadu. Vpredu ho nahradil napíš Škoda a rovnako je tomu aj vzadu. Vlastne štýl prednej aj zadnej časti sa veľmi podobajú, vrátane otvorov nárazníku a dvojsegmentového zloženia svetlometov. Vzadu ale nápis Škoda ešte naviac aj svieti.

V interiéri malého modelu môžeme očakávať celkom rozumné priestorové pomery. Je to dôsledok elektrickej platformy a len batožinový priestor oproti modelu Kamiq narástol o 20 % až na 490 litrov. Taký objem nemajú ani niektoré väčšie vozidla.

Škoda Epiq predvedie síce tradičný štýl rozloženia komponentov v interiéri, ale všetky detaily budú vyzerať sviežejšie a modernejšie. Nový bude volant s nápisom namiesto loga a tiež s viacermými lúčmi. Pred vodičom bude štandardne malý displej v strede veľký.

Čiže toto bude kopírovať model Enyaq a zároveň môže Škoda pomýšľať aj na lepšie bezpečnostné hodnotenia euroNCAP, ktoré teraz bude zohľadňovať aj počet tlačidiel v interiéri. Vraj interiér bez tlačidiel je výrazne menej bezpečný ako interiér s tlačidlami. Mám pocit, že toto som hovoril už od začiatku prechodu k tomuto štýlu, ale nevadí.

Škoda vidí potenciál v malom modeli aj vďaka relatívne priaznivej cene. Základná cena elektrického auta má byť niekde na úrovni 25 000 €. Tým sa ale dostáva do cenového teritória, v ktorom by mal byť aj Renault 5. Ten má dĺžku podobnú a tiež vyzerá epicky.