Meanwhile in Ru$$ia: Prvá generácia Loganu MCV na elektriku ako Largus

Topiaci sa aj slamky chytá. Kde nie je konkurencia, je aj zlé dobrým. Dobre dosť bolo kritiky, teraz vážne, Lada, či skôr štátny AvtoVAZ, predstavila svoj prvý elektromobil. Teda, jeho koncept. Je to Lada Largus prerobená na elektrickú energiu. A čo je Largus reálne?

Largus je Lada, ktorú tamojšia fabrika vyrábala ako nový model, ktorý vychádzal z úplne starého vozidla, z prvej generácie Loganu MCV. Takže stará známa platforma Clia druhej generácie, motory z Clia druhej generácie, všetko z Clia druhej generácie z konca minulého tisícročia. Preto je až prekvapivé, že práve na základe tohto vozidla predstavila Lada koncept elektromobilu. Na dnešné štandardy je už karoséria príliš mäkká a bezpečnosťou veľmi neoplýva. Ale to je zjavne jedno, väčším problémom bude aktuálna sieť nabíjacích staníc. Na toto všetko má však krajina ešte stále čas, lebo tento automobil do ponuky príde až v roku 2025, možno koncom roka 2024.

O tom aké bude mať auto parametre zatiaľ nevieme nič, jediné, čo štátna automobilka prezradila, či skôr si želá, je, že auto má mať dojazd 400 kilometrov. Podľa veľkosti batérií to tak však nevyzerá a reálne by sme skôr odhadovali kapacitu na 30 kWh, čo by mohlo, v lepšom prípade, znamenať dvesto kilometrov dojazdu. Očakávať od takéhoto auta použitie tepelného čerpadlá, či iných prvkov na zníženie záťaže a zvýšenie dojazdu je asi úplne zbytočné.

Ďalšia otázka je o batériách samotných. Dá sa veľmi ľahko pochybovať, že krajina dokáže postaviť fabriku na ich výrobu. Preto je pravdepodobné, že si na ich výrobu prizve nejakého partnera. A kto ním môže byť? Napríklad najľudnatejšia krajina južne od tej s najväčšou rozlohou. Čína! Tá určite s radosťou nájde rezervy a možnosti ako posunúť svoje produkty na tento trh.

A aká bude najväčšia výhoda elektrického Largusu? To, že krajina je izolovaná, predsa. V takom prípade netreba veľmi brať do úvahy konkurentov.