Kódový názov znie Viedeňské motorové sympózium. Tak sa volá podujatie, na ktorom koncern Volkswagen odhalil nové agregáty pre rôzne modely. Jeden má objem liter, druhý dva, tretí až šesť. Najzaujímavejšie vyzerá práve ten najväčší, všakže?
6,0 W12 TSI
Dvanásťvalec s usporiadaním do dvojitého véčka je už v koncerne stálicou. Bol v Touaregu, v Á osme, či v Continentale. Koncern teraz predstavil jeho verziu TSI pre SUV Bentley Betayga. Aj keď je pravda, že to nikto oficiálne nepotvrdil, predstavitelia hovorili iba o olejovom cykle vhodnom do terénov.
Nový agregát W12 má systém start-stop a sekvenčné vypínanie valcov. Má mať výkon 447 kW (608 k) a krútiaci moment 900 Nm. Nepredpokladáme kombináciu s manuálom a automat bude mať aspoň 9 stupňov. Neupresnený model s ním má dať kilo za 4 sekundy a dosiahnuť až 300 km/h.
2,0 TFSI
S druhým motorom neprichádza samotný koncern, ale už priamo automobilka Audi. A hneď aj deklaruje, že nový agregát 2,0 TFSI sa bude montovať do novej generácie sedanu a kombi A4. Mal by byť ranou pre downsizing.
Tiež má byť najúspornejším dvojlitrom vo svojej triede. S objemom presne 1984 centimetrov kubických ponúkne, vďaka prepĺňaniu, výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 320 Nm dostupný od 1450 do 4400 otáčok za minútu. S novým sedanom A4, ľahším až o 140 kilogramov, má mať kombinovanú spotrebu iba 5 litrov benzínu na sto kilometrov. Ak by niekto pochyboval, je to štvorvalec.
1,0 TSI 272
Ďalší motor je len v štádiu vývoja. Ale koncern reálne pracuje na litrovom trojvalci s výkonom 200 kW (272 k). Jeho základnom má byť litrové TSI zo súčasného Pola (EA211) a má využiť gény agregátov nasadených v Pole WRC.
Motor využíva okrem jednokomorového turba aj jedno elektrické, aby dosahoval extrémny výkon. Pritom krútiaci moment dosiahne 270 Nm. My vidíme ako možnosť implementácie nejakú motorku. Nemá náhodou Volkswagen Group v portfóliu Ducati?