Jeep je jednou z najšialenejších automobiliek vyrábajúcich terénne autá. Veď má v ponuke Grand Cherokee SRTčko s 6,4 litrami a mohutným zvukom. Lenže niekomu sa asi málilo a pridáva viac výkonu, proste robí z auta úplného zabijaka.
Nová verzia má meno Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Vietor duje od Dodge a ich Hellcatov. Tie sú sami o sebe dosť šialené. Ale čo tak implantovať agregát do niečoho väčšieho? Grand Cherokee? Jasné, ale nemôže sa volať Hellcat! Done!
Motor s objemom 6,2 litrov prepĺňa kompresor a výkon sa dostal na 527 kW (717 k), čiže toľko, koľko má podľa správneho prepočtu aj Dodge Challenger Hellcat. Krútiaci moment je však trochu pribrzdený. Z 881 Nm je pre SUV len 875 Nm. To nie je veľká daň za pohon všetkých kolies.
Kolos s hmotnosťou 2433 kilogramov je na stovke za 3,7 sekundy. Šprint na štvrť míle dá za 11,4 sekundy. Maximum sa dostáva na 290 km/h. Ale toľko nebudete určite ťahať na prívese. Aj keď môžete potiahnuť 3266 kilogramov.
Trackhawk má osemstupňový automat, ktorý je samozrejme zosilnený oproti ostatným. Pohon všetkých kolies je spojený s elektronicky riadeným zadným diferenciálom. Podľa nastavenia má pomer 40:60 v režime Auto, 50:50 v Snow, 60:40 pre Tow a 30:70 pre Track.
Krotenie obra majú na starosti nemenej obrovské brzdové kotúče s priemerom 400 milimetrov vpredu a 350 milimetrov vzadu. Zo stovky je na nule do 30 metrov ako nič. Vizuál auta pritom oproti SRT nie je až tak odlišný. Dizajnéri zmenili len masku a 20-palcové disky. Štyri koncovky výfuku akosi neprekvapujú pri takej porcii pod kapotou. Interiér má centrálne umiestnený otáčkomer a vodič má exkluzívne Trackhawk merače výkonov.