Americký výrobca Jeep patrí do koncernu Stellantis, čo znamená, že využíva aj jeho podklady na výrobu. Prečo? Kvôli tomu, že v Európe sa objaví aj Jeep Avenger s pohonom všetkých 4 kolies. Novinka bude mať označenie 4xe a nebude plnohodnotnou štvorkolkou, ale bude mať pohon veľmi moderným systémom.
Jeep siahol do studnice toho, čo ponúka koncern a pripravil svoju vlastnú interpretáciu. Na zadnej náprave má totiž iba 21 kW (28 k) motor s viacprvkovým zaveseným kolies. Prednú nápravu poháňa hybridný systém, ktorý má rovnako veľký elektromotor v koši prevodovky so šiestimi stupňami a dvomi spojkami. Táto prevodovka je automatická. A celkový výkon toho vpredu, vrátane 1,2-litrového trojvalca novej konštrukcie tretej generácie je až 100 kW (136 k). To je vlastne aj celkový výkon vozidla.
S daným výkonom sa vozidlo na stovku dostane za 9,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 194 km/h. Do rýchlosti 30 km/h vie auto rozdeľovať krútiaci moment presne 50:50. Ak budete jazdiť od 30 do 90 km/h, tak sa auto chová primárne ako predokolka a zadný pohon pripája iba v prípade krajnej núdze. No a nad 90 km/h, kvôli zníženiu spotreby, je Avenger 4xe iba s pohonom prednej nápravy.
Jeep Avenger 4xe nie je ale iba o pohone. Svetlá výška sa zvýšila o 1 cm a dosahuje tak 21 cm. To pomáha na jazde zväčšením uhlov. Predný sa dostal na 22°, zadný na 35° a prejazdový uhol je 21°. Zaujímavým údajom je aj brodenie. Jeep Avenger 4xe zvláda brodiť až hĺbkou 40 cm.
Americká automobilka trochu prispôsobila aj vzhľad verzie Avenger 4xe. Bude mať trochu iné čierne lemy okolo auta a zmenený nárazník. Toľko by to asi stačilo, ale štandardne môžete mať aj pozmenené zliatinové disky. Ďalším bodom, ktorý si ale nevšimnete zvonka sú poťahy. Poťahy získali nové prevedenie s vodeodolným povrchom. To znamená, že čistenie bude zjavne jednoduchšie.
O cenách zatiaľ ešte veľa nevieme, ale už teraz je jasné, že budú vyššie ako ceny porovnateľne vybaveného štandardného hybridu s pohonom prednej nápravy. To je celkom logické, všakže! Jeep teda siahol po príjemnom elektromotore, ktorý môže stáť približne 2 až 3 000 € naviac. A to sa už dá prežiť. Najmä keď ponúka viac moderny ako napríklad Suzuki Vitara. Najzávažnejším konkurentom bude, celkom paradoxne, Dacia Duster. Tá predsa bude mať podobné svetlé výšky a celkovo veľkosť.