BMW servíruje po trojke kombi druhú výraznú novinku. Najmenší rad s číslom jedna novej generácie bol znova objednateľný iba ako päťdverový hatchback. Odteraz bude možné objednať novú jednotku aj ako trojdverový variant. Podľa niektorých auto nevyzerá ani ako hatchback, ale skôr ako menšie shooting brake.
Vnútro získalo aj vďaka zväčšeniu vonkajších rozmerov. Dĺžka nabrala 85 milimetrov, šírka 17 a rázvor sa predĺžil o 30 milimetrov v porovnaní s predchodcom s rovnakým počtom dvier. Rovnako narástol aj batožinový priestor. K pôvodným 330 sa pridalo ešte ďalších 30. Súčasná hodnota 360 litrov neohromí, ale je to výborná hodnota. Po sklopení sedadiel s pomerom 40:20:40 sa objaví jaskyňa s 1200 litrami.
Autá sú, ako sa na BMW patrí, samozrejme s pohonom zadnej nápravy. Prvýkrát však bude možnosť objednania pohonu všetkých kolies xDrive.
Auto budú poháňať motory spaľujúce ako naftu, tak benzín. Najnovším benzínovým základom sa stane 114i so 75 kW (102 k). Ďalšie zastúpia klasickú ponuku známu z päťdverovej karosérie. Model 116i disponuje 100 kW (136 k) a 125i s 160 kW (218 k).
Nafta sa bude nalievať do nádrží 116d (85 kW/115 k), 118d (105 kW/143 k) a dvoma turbami prepĺňaná, štvorvalcová 125d dosahujúca imponujúcich 160 kW (218 k). Najekologickejšia naftová alternatíva 116d EfficientDynamics bude mať síce rovnaký výkon ako normálna 116d, ale emisie budú pod magickou stovkou, iba 99 gramov CO2 na kilometer.
Od Novembra 2012 sa ponuka rozšíri o 118i (125 kW/170 k) a 120d (135 kW/184 k). Vtedy sa pripoja aj štvorkolky.
Konečne sa na trhu objaví aj najbrutálnejšia verzia M135i. Trojliter so šiestimi valcami usporiadanými do radu a prepĺňaním pumpuje 235 kW (320 k). Na promo fotkách to je modrá. Jasný je športový vzhľad, ktorý dodáva dynamiku vďaka sade nárazníkov a doplnkov.
BMW radu 1 v poslednej inkarnácii F20 nebola prijatá príliš pozitívne, kvôli kontroverznému tvaru. Ale každého asi musí presvedčiť jazdnými vlastnosťami.