Pre väčšinu fanúšikov rally je „Jeannot“, ako znie prezývka Jeana Ragnottiho, modlou a legendou.
Tento nenápadne pôsobiaci chlapík sa narodil v roku 1945 v regióne Vaucluse vo Francúzsku a túžba po rýchlosti a adrenalíne za volantom sa u neho prejavila už vo veku 15 rokov. Jeho prvým súťažným náčiním bol, ehm…traktor. Mladý Jean sa prihlásil na miestnu súťaž týchto poľnohospodárskych strojov, avšak tento pokus o naštartovanie kariéry skončil nehodou. Súťaživosť ho však neopúšťala ani naďalej a tak, v roku 1967, sa rozhodol sadnúť za volant Renaultu 8 Gordini a zamieril na okruh Miramas2, kde sa konal regionálny pretek. A neviedol si vôbec zle! Celkovo skončil tretí a svoju skupinu vyhral. Tento výsledok dal tušiť, že „Jeannot“ by v budúcnosti mohol s volantom v rukách niečo dokázať.
O rok neskôr sa už jeho kariéra rozbehla naplno, poľom pôsobnosti mu boli rovnako súťaže rally, ako aj preteky do vrchu a sezónu ukončil s Opelom Kadett Rallye 1900. Mimochodom, meno Ragnotti je späté hlavne so značkou Renault. Jeho rukami prešli azda všetky súťažné stroje tejto značky, malým Renaultom 8 Gordini počnúc a brutálnym a ikonickým Cliom Maxi Kit Car končiac. Po roku 1968 začala Jeanova hviezda stúpať, niekoľkokrát sa zúčastnil Rally Monte Carlo, kde v roku 1981 slávil jeden z najväčších úspechov. V spolupráci so spolujazdcom Jeanom-Marcom Andriém sa mu podarilo doviezť do cieľa Renault 5 Turbo na prvej priečke absolútneho poradia. Týmto výsledkom sa dvojica navždy zapísala do historických tabuliek, išlo totiž o prvé víťazstvo vozidla s preplňovaným motorom v histórii šampionátu svetových súťaží v rally. Treba podotknúť, že Ragnotti sa nikdy nestal majstrom sveta. Tento primát sa mu podarilo získať dvakrát iba v rámci majstrovstiev jeho rodnej krajiny –Francúzska. A dokonca aj počet jeho svetových víťazstiev sa dá zrátať na prstoch jednej ruky. Okrem toho z Monte Carla sa mu podarilo triumfovať už iba dvakrát a vždy sa tak stalo na ostrove Korzika. Prvý raz ho do cieľa doviezol opäť Renault 5 Turbo a bolo to presne rok po monackom prvenstve, druhýkrát tomu bolo v roku 1985, avšak to už Ragnotti pilotoval „Maxi“ verziu tohto špeciálu. Zmena sa udiala aj na sedadle spolujazdca, rozpis mu v tom čase už čítal Pierre Thimonier. Takže, áno, iba tri víťazstvá. Okrem toho sa ešte zúčastnil aj 24 hodinovky v LeMans a taktiež Rally Paríž-Dakar, kde skončil devätnásty.
Štatistiky a počty víťazstiev však rozhodne nie sú tým pravým dôvodom, prečo je „Jeannot“ medzi milovníkmi rally unisono vyhlasovaný za Boha. Skutočný dôvod pochopíte okamžite po zhliadnutí priloženého videa. Ten brutálny a jedinečný spôsob, akým tento človek dokáže ovládať auto na úplnej hranici možností, je slovami ťažko popísateľný. Pravdepodobne neexistuje na svete človek, ktorý dokáže riadiť predokolku divácky atraktívnejším štýlom. Pri pohľade na jeho jazdu a radosť z nej človek ihneď pochopí, že suché výsledkové štatistiky nie sú tým, čo by malo robiť tohto pilota výnimočným. Je to práve srdce a maximálne nasadenie vložené do prejazdu každej jednej zatáčky, čo z neho robia kultovú postavu rally sveta, ktorá ukončila svoju aktívnu kariéru v roku 1996.