S Tomášom sa poznám už dlhšie a práve on bol tým prvým vizionárom, ktorý oznámil, že chce usporiadať špeciálny event zameraný na vozidlá Jaguar, ktorý nebude len o klebetení na parkovisku, ale aj o samotnej jazde. To však bol marec tento rok a vtedy som mal v správach len termín a veľké Save the date upozornenie na 16. mája, že bude Jaguarism.
V sobotu ráno teda sadám do niečoho, čo je úplne odilišné od štýlu podujatia, do BMW iX3 a vyrážam do Bojníc na Jaguarism. Nie, neparkujem na mieste stretnutia, nechávam auto na nabíjačke a prichádza ku rezortu Meridiana na kolobežke. Už 2 hodiny pred odštartovaním je na parkovisku niekoľko áut, ak si dobre pamätám, tak takmer 10. Do 11tej, kedy je naplánovaný spoločný odchod na námestie ešte určite niekoľko Jaguarov príde, myslím si. A nemýlim sa, len to niekoľko sa dostalo na celkový počet 50 a každý účastník dostal štartovné číslo podľa vopred stanoveného kľúča. To bude dôležité trošku neskôr.
Prichádza E-type, F-type, Mark II, už na samotnej registrácii vidno, že sa Jaguary zliezli z celého územia bývalého Československa. Vidno značku z Humenného, ale aj z Prahy. Dominujú staršie kúsky, ale vo výbornom stave, nie je núdza o X300vky a X308, ale dostatok je aj X350. Jedno XJ však všetkým úplne odpáli dekel. Je to zelený kúsok, ktorý za sebou ťahá prepravník. A nie prázdny. Je na ňom Jaguar XK120 s podobným odtieňom zelenej farby a rokom výroby 1954. Ak neviete, čo znamená označenie FHC, tak je to Fix Head Coupe, čiže uzavretá karoséria. Zlieza z prepravníka a celú 110-kilometrovú trasu absolvuje už po vlastných kolesách. So svojimi vozidlami prišli aj partneri podujatia, JP Auto Nitra, ktoré doviezlo ukázať úplne nový F-type a E-Pace a tiež slovenský importér značky Jaguar s F-Pace SVR. Keď už som načal tých partnerov, tak treba spomenúť aj firmu Kenotec, ktorá sa významne podieľala na uskutočnení tohto eventu.
O 11-tej štartujeme na námestie, kde ma celkom logicky vylúčili z kolóny, lebo mám absolútne neadekvátne auto, tak parkujem za rohom a nekazím tak pohľad na výbeh šeliem. Odštartovanie na toto námestie je však spojené s veľmi dobrým nápadom očíslovania posádok podľa vopred nastavených kritérií. Vozidlá sú tak už od štartu rozdelené podľa druhu a vlastne aj historickej epochy. Práve toto rozdelenie na námestí ukazuje, že Tomáš Kellner za podpory Classic and Sportscar Club Bojnice odviedol naozaj kus dobrej roboty. Odtiaľto každý štartuje na vopred zvolenú trasu, ktorá prechádza cez Homôlku, vráti sa ide na Kľak a potom druhou stranou naspäť do Meridiany. Po návrate účastníci diskutujú počas neskoršieho obeda a čakajú na výsledky súťaže o najštýlovejšiu posádku, čiže o putovný pohár. Tento rok ho získala posádka Jaguaru XK120, ktorý som spomínal vyššie a plným právom. Takým veľkolepým štýlom naozaj neprišiel nikto ďalší. Ak teda máte doma Jaguar a tento rok ste neboli na Jaguarism, tak si určite dajte do svojich kalendárov pripomienku, že si máte akciu navštíviť na budúci rok. Oplatí sa to.