A je to tu. Vraj sme predbehli Poľsko. To bolo horúcim kandidátom na prijatie novej fabriky indickej luxusnej časti portfólia automobilky Tata. Samozrejme je reč o automobilkách Jaguar a Land Rover. Otázka je za akú cenu sa k nám dopracuje.
Neberte to zle, sme samozrejme radi, že na Slovensku sa budú tieto autá vyrábať. Ale hovorilo sa, že Poľsko poskytlo také podmienky, že ich nikto nemá šancu normálne prekonať. Prekonanie by znamenalo poskytnúť Indom nielen úľavy, ale aj sprosto dotácie.
Možno to ale stojí za body do predvolebnej kampane vládnucej komunistickej sociálnej strany. Veď bežný volič, vzor bežný prací prostriedok, nevidí, čo je za investíciami schované. A nevidí ani to, kedy reálne začne byť fabrika pre štát prospešná. Z istých zdrojov sme počuli, že návratnosť investície je okolo 4 a pol roka. Jasné zamestná niekoľko tisíc ľudí, ale čo je za tým schované.
Slovensko bolo vybrané aj kvôli tomu, že tu je dostatočný potenciál subdodávateľov a dobrá infraštruktúra. To tiež asi znamená, že sa nedostali ďalej ako za Žilinu, aby zistili, kde diaľnica končí. Ako miesto produkcie bol zvolený región Nitry. To znamená zvýšenie pohybu po našej geniálnej trojprúdovej diaľnici dočasného charakteru a tiež po vždy voľnej ceste R1, na ktorej je každý kúsok v top stave. Možno to bude treba zmeniť do roku 2018, kedy sa otvoria brány novej automobilky a vyjdú z nej prvé autá. Vraj je kapacita nastavená na 300 tisíc áut ročne. A podľa očakávaní sa v nej majú vyrábať nové Defendery, či možno aj F-Pace. Ak to budú len tieto dva modely, tak pochybujeme, že sa dostane aspoň na 50 percent celkovej kapacity.
Myslíme si, že zatiaľ by sme aj tak zostali pri pôvodnej verzii Defenderu a neboli by sme hrdými Slovákmi s Defom Made in Slovakia.