Včerajší deň bol pre Hyundai jedným z tých skutočne veľkých. Predstavil totiž model Ioniq 5. Tento elektrický crossover je zároveň úplne prvým zástupcom, ktorý bude vedený práve pod samostatnou značkou Ioniq.
Dizajn exteriéru je úplné futuretro a ak by sa dnes natáčalo pokračovanie filmu Návrat do budúcnosti, nový Ioniq 5 by kľudne mohol hrať hlavnú úlohu. Dizajn sa vážne vydaril, predná časť je extrémne minimalistická a tvoria ju iba úzke svetlá a čierna plná maska. Zadná časť je zasa tvorená šedo-červenou svetelnou lištou. Nechýbajú ani bočné obklady s pruhovanou textúrou. Máloktorému autu pasuje strieborná farba, avšak tento Ioniq 5 v nej vyzerá skvelo. V tomto prípade ale ide o netradičný kovový odtieň. Veľmi dobre zvládnutý je aj výber 20” diskov kolies, ktoré k celému vzhľadu auta veľmi dobre pasujú. O pohon sa stará batéria v dvoch kapacitách. Ide o menšiu 58 kWh alebo väčšiu 72,6 kWh. Výkonové spektrum začína na hodnote 167 koní so zadným náhonom. Vrcholná verzia s väčšou batériou dosahuje až 302 koní a na stovke je za 5,2 sekundy. Táto verzia má ale batériu nad každou nápravou, čo znamená pohon všetkých štyroch kolies. Hovorí sa o veľmi slušnom dojazde približne 480 km na jedno nabitie. To by samo osebe malo prebiehať veľmi svižne, keďže Ioniq 5 podporuje až 220 kW nabíjanie. Interiér je malou revolúciou, keďže vzhľadom k rozmerom svojej 4635 mm dlhej a 1605 mm širokej karosérie ponúka až neuveriteľný vnútorný priestor. Môže za to úplná otvorenosť kabíny, čo znamená vynechanie stredového tunela, kde namiesto neho nájdeme iba vyvýšený a posuvný portál s držiakmi na poháre. V kombinácii s bledými farbami teda pôsobí interiér Ioniqu 5 ako mimoriadne vzdušné a priestranné miesto. Materiály sú recyklované a pred vodičom je 12” displej, ktorý plynule prechádza do ďalšieho, rovnako veľkého infotainmentu. Pod ním je na konzole skupina decentne zapustených fyzických tlačidiel. Priestor na zadných sedadlách pôsobí z obrázkov tiež kráľovsky a umožňuje aj funkciu akéhosi pojazdného officu, keďže toto auto podporuje nabíjanie notebooku či tabletu prostredníctvom bežnej vidlicovej zásuvky. Samozrejmosťou je celá plejáda rôznych jazdných či bezpečnostných asistentov, z ktorých spomenieme napríklad udržiavanie v pruhoch za pomoci kamier, udržiavanie vzdialenosti alebo head-up displej s rozšírenou realitou.
Ceny zatiaľ známe nie sú, odhadom sa ale hovorí o čiastke okolo 50 tisíc Eur za základnú verziu.