Nedávno Mercedes pripravil Triedu S, teda nedávno, pojem o čase je teraz ťažký oriešok. Ale vlastne to nebolo naozaj tak dávno. Teraz prichádza nová generácia Triedy C, ktorá ale prinesie veľmi podobné štylistické prvky nielen zvonka, ale aj zvnútra.
Auto, ktoré si naozaj môže pripísať titul globálneho bestselleru za ostatných 10 rokov s novou generáciou prináša väčšie rozmery, pričom rázvor narástol o 2,5 centimetra, celková dĺžka o takmer 7. Auto je nižšie, ale zároveň má viac miesta nad hlavou. Nebyť týchto charakteristík, tak by to vyzeralo, že Mercedes si dal na facelifte predchodcu poriadne záležať. Ale nie, toto je naozaj nový model. Kompletne.
A teraz prichádza, hneď na začiatku, niekoľko zaujímavých správ. Manuál nebude. To nevadí, veď aj tak sa do tohto viac hodí automat. Bonusom budú odkladacie priestory v strede. Automat bude mať výhradne deväť stupňov. Céčko bude mať všetky pohonné aparáty výhradne hybridné. Mild-hybrid nikomu predsa neuškodil. Teda do bodu, kedy sa pokazil, ale to sme počuli o iných značkách ako o Mercedese, takže EQ Boost bude zjavne v pohode. Nové Céčko bude mať iba štvorvalce. A sme tu. Toto budú zákazníci celkom ťažko zvládať, najmä pri pohľade na fakt, že konkurencia, dokonca aj v Audi, má stále šesťvalce. Mercedes sa tak vydal na trasu, na ktorú už dávnejšie nastúpilo Volvo. Akurát Mercedes vytrváva pri pohone zadnej nápravy.
V ponuke bude aj adaptívny podvozok a balík AMG hneď od začiatku. Rovnako ako kombi. A priestorovo sa nebude treba sťažovať. A teraz pohľad dnu. Je to S, nie je to S? Displej s uhopriečkou 11,9 palca je veľmi podobný, displej pred vodičom prináša ďalšie sklo. Všetko vyzerá super, ale na prezentačných fotkách sú fakt lesklé materiály, čo bude asi dosť náročné na údržbu. Možno sa však dočkáme a Mercedes dá do základnej výbavy mikrovláknovú utierku. Vlastne takmer všetky fyzické tlačidlá sú preč. Ostalo tak štartovanie, ovládanie okien a sedadiel. Aj na volante sú dotykové plochy ako má Trieda E.
Ale nemožno spochybniť, že toto je pre Mercedes budúcnosť. A vďaka hlasovému ovládaniu sa netreba dotýkať displejov. Cool. Dobre a teraz motory. C200 bude mať 1,5-litrový motor s 150 kW (204 k) a 300 Nm. C180 z takého istého motora dá 125 kW (170 k) a 250 Nm.
Dvojlitrová nafta bude v modeloch C200d, C220d a C300d. Maximum bude mať 195 kW (265 k) a 550 Nm. V Európe bude naviac aj C300e s dvojlitrom, elektromotorom a plug-in systémom s 25,4 kWh baterkou. Má prejsť až 100 km na nabitie a celkovo ponúkne 230 kW (313 k) a 550 Nm.
Veľkou správou pri Céčku je, že automobilka mu môže dať natáčanie zadnej nápravy. V takom prípade je priemer potrebný na otočenie len 10,64 metra. Do 60tky sa zadné kolesá natáčajú opačne ako predné a od 60tky rovnakým smerom. Hovoríme o rýchlosti, nie veku. Hovorí sa aj o ponuke modelu All-Terrain a tiež o tom, že aj C63 bude mať iba štvorvalec s hybridným doplnkom.
Vyzerá pekne, určite si nájde zákazníkov.