To, že Hyundai i20 je v poslednej predstavenej generácii najkrajšou i20kou celkovo netreba ani písať. Svojimi tvarmi sa dostane na úroveň dizajnu Fordu Fiesta a Renaultu Clio, ktoré asi medzi päťdverákmi triedy hrajú v súčasnosti prím.
Ale pri päťdverovej karosérii sa to končiť nebude. Samotná automobilka a šéf dizajnu v Európe, Thomas Buerkle, prehlásili, že trojdverák je len otázkou času a bude mať dynamické línie, pričom ho neváhajú nazvať kupé.
Okrem dvoch pre segment tradičných pribudne aj kombi. Rozbehne sa tak proti Cliu Grandtour, Škode Fabia Combi a Seatu Ibiza ST. Zatiaľ špekulácie hovoria, že buď bude mať tradičný tvar s ohľadom na priestor, alebo ako druhá možnosť prichádzajú dynamické línie pripomínajúce Shooting Brake od Mercedesu. V druhom prípade by sa tak mohlo stať aj s trojdverovou karosériou.
Buerkle odmietol komentovať možnosť výroby crossoveru na základe i20, ktorý by mohol konkurovať Renaultu Captur, či Peugeotu 2008.
Čo je však stopercentne isté bude ostrá verzia označená písmenom N, podľa mesta Namyang, kde má automobilka technologické centrum. Pritom by sa mala týkať všetkých karosárskych verzií, čiže troj- aj päťdverového hatchu a tiež aj kombi.
Okrem i20 sa hviezdou posledných dní stal aj Genesis. Teraz nie kvôli nášmu nedávno uverejnenému testu. Skôr kvôli tomu, že v testoch Australo-ázijského inštitútu NCAP, čo je obdoba EuroNCAP dosiahol až 36,88 bodov z celkového maxima 37 bodov. To je najvyššie skóre v tamojších testoch v celej 21-ročnej histórii. Testy zahŕňajú čelný náraz s čiastočným prekrytím v rýchlosti 64 km/h, bočný náraz pri 50 km/h, bočný náraz na stĺp pri 29 km/h, náraz zozadu pri 50 km/h a zrážku s chodcom pri 40 km/h. Tých 0,12 bodu stratil Genesis pri čelnom náraze s prekrytím.