Tento článok bude dosť subjektívny, tak ho berte s nadhľadom. Nenávidím tízing nových áut. Tam odhalí automobilka taký detail, tam iný, tam nejaký vypínač v interiéri. Načo? Po dvoch tízeroch to ľudí prestane baviť ako osemdesiata repríza Priateľov. Ale keď už sa auto konečne ukáže, tak to už je o inom. Teraz sa predvádza nový Hyundai Kona N. V nadpise som medzeru naschval vynechal.
Arnold by bol asi na KonaNa hrdý. Má výkon, má svalnaté črty a prejde aj cez poľnú cestu. Veď kam inde treba s takýmto autom chodiť. Kona N je najvýkonnejším derivátom rodiny N, ktorý aktuálne Hyundai má. Ale asi nie na dlho, keďže v nej má byť až 18 súrodencov.
Skúste mi vyvrátiť tvrdenie, že práve Kona N je najkrajšou Konou v ponuke. Nepodarí sa vám to. Práve špeciálne nárazníky a výfuky vzadu, plus veľké disky z nej robia naozaj agresívne pôsobiace auto. Hyundai o ňom hovorí ako o hotSUV.
A prečo by teda Kona N mala byť rýchla? Kvôli pohonu. Čakali sme podobnú 1,6-tku ako má i20, ale Hyundai nám naservíroval dvojliter. A ten má 206 kW (280 k), plus k tomu 392 Nm. Takže parametre ešte o kúsok lepšie ako má i30 N. Kona N má stále pohon prednej nápravy, ale môže mať osemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. A má mokré spojky, nie suché ako sedemstupeň pre 1,6-tku.
Štvorkolku, či manuál asi netreba čakať. Aj tak väčšina zákazníkov bude siahať po automate, aj keby manuál v ponuke je. Kvôli jazdným vlastnostiam stojí Kona N na 19-palcových diskoch a bude mať štandardne obuté Pirell P Zero, ktoré sa mi osvedčili, keď som i30N Performance Fastback vzal na Grossglockner.
Model bude mať 5 režimov jazdy, čo je klasika, pričom jeden bude konfigurovateľný. Vnútri bude naviac špeciálny volant s tlačidlom štartovania. A tiež sedadlá s výrazným bočným vedením. Dobre, vyzerá to ako nezmysel, že by mala byť Kona takto výKONA. Toto bol prízemný žart s menom modelu. Ale reálne chápem, kvôli čomu ju Hyundai pripravil. Dopyt si vytvára trh. A aj VW má predsa T-Roc R. Ten môže byť o niečo väčší, ale bude omnoho drahší.