Hyundai i30 má facelift a vymenené motory

Jeden z najúspešnejších Hyundaiov u nás, i30, prešiel faceliftom. A ten nie je len o vizáži, ale zasahuje aj ponuku motorov. Tú dokonca mení výrazne.

No najskôr je viditeľný širší postoj auta, ktorý vizuálne podporujú nové užšie svetlá s Full LED a novým svetelným podpisom v tvare písmena V. Kým bežné verzie budú mať nové tvary zliatinových diskov s priemerom 16 a 17 palcov, športovejší vzhľad N-Line prinesie 17tky a 18tky. Najväčším šokom je rozšírenie ponuky verzie N-Line. Po hatcbhacku a Fastbacku sa do ponuky dostáva aj kombi. To doteraz takúto alternatívu nemalo.

Veľké zmeny sa udiali v interiéri. Naoko vyzerá všetko na svojom mieste, ale pred vodičom bude displej miesto kurhových ukazovateľov. Takisto stredový displej prešiel od  Nokie N-Gage ku novému dizajnu s lesklým povrchom a 10,25-palcovým dotykovým displejom.

Pod kapotou zostalo len pár pôvodných pohonných jednotiek. A to doslovne. Litrový trojvalec má 88 kW (120 k) a bude mať, okrem manuálu, možnosť automatického aparátu so siedmimi stupňami. Pôvodný je aj naftový motor s objemom 1,6 litra a výkonom 85 kW (115 k).

No a teraz k novinkám. Základom ponuky bude 1,5-litrový benzínový štvorvalec s atmosférickým plnením a výkonom 81 kW (110 k). Ku litrovému trojvalcu bude možné doplniť mild-hybrid. Ten pracuje s 48V a štartér generátorom. Bude mať novú prevodovku iMT, ktorá dokáže motor odpojiť a nechať ho na voľnobehu, alebo úplne vypnúť po pustení plynového pedálu. Takisto mild-hybrid bude aj 1,6-litrový naftový štvorvalec s výkonom 100 kW (136 k).

Vrcholom ponuky bude 1,5-litrový turbomotor. Ten bude mať znova mild-hybrid a výkon 118 kW (160 k). V ponuke sa inovovaná verzia ukáže už v druhom štvrťroku 2020 a naživo sa ukáže na autosalóne v Ženeve o týždeň. Facelift i30N príde neskôr.