Pred minuloročným jesenným autosalónom, nie tým v Nitre, ale v Paríži sme písali, že kombi je najkrajšou karosériou i30. A asi to už neplatí. Automobilka predstavila novú alternatívu s názvom Fastback. Splývajúca zadná časť je hlavným poznávacím znamením. A našťastie to Hyundai nevyužil na klamlivý názov kupé.
i30 Fastback je o 30 milimetrov nižší ako hatchback a naviac má naozaj elegantné línie. Splývajúci tvar karosérie prechádza priamo do integrovaného spojlera na kufri. Dynamické línie naviac podčiarkujú aj zaujímavo tvarované disky kolies. Pozorné oko si všimne aj prepracovanejší predný nárazník.
Nie je všetko len o tvaroch. Dĺžka narástla o 115 milimetrov na 4455 milimetrov. Hyundai dal Fastbacku o 15 percent pevnejší podvozok a zníženie o 5 milimetrov, nech netancuje v zákrutách. Pod kapotou je všetko rovnaké ako aj v hatchbacku. Takže litrový trojvalec, 1,4 turbo a niekoľko verzií 1,6 CRDi. Ktorý by sme brali my? No predsa 1,4 Turbo, ktorý sme testovali aj v hatcbhacku. Alebo ideálne keby sa Hyudaiu podarí implementovať pohonné ústrojenstvo z i30 N s Performance Package. A k tomu ešte nejaké šialené krídlo na kufor. Máme však pocit, že taká verzia nikdy svetlo sveta neuzrie. Veď má byť elegantnou alternatívou v ponuke modelu, tak načo si dávať falošné nádeje?
Nepripomína vám náhodou pohľad na zadnú časť Mercedes GLE Coupe? Elantra má trochu problém…