Honda má konečne menší diesel!

Áno, kedysi boli pokusy. Ale prvý naozajstný moderný naftový motor mala až Honda Accord s príchodom i-CTDi, vtedy s výkonom 103 kW (140 k). Až doteraz situácia nebola iná. Konštruktéri iba doladili jednotku na 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k) a zmenili názov na i-DTEC.

Pre značku bude revolúciou novinka s označením 1,6 i-DTEC. Z toho je už na prvé nahliadnutie zrejmé, že objem bude populárnych 1,6 litra a tiež, že technológia bude podobná ako pri väčšom bratovi. Bude prvým zástupcom agregátov rodiny Earth Dreams Technology pre Európu.

Bude sa vyrábať vo fabrike v Swindone (UK). A oproti dva-dvojke bude vďaka hliníkovej hlave a hliníkovému bloku najľahším naftovým motorom svojej triedy. Bude vážiť o 47 kíl menej ako 2,2 i-DTEC.

Dôležité budú výkony. Prvým a zatiaľ jediným stupňom bude verzia s 88 kW (120 k) pri 4000 otáčkach. Krútiaci moment vyskočil na 300 Nm pri 2000 otáčkach, čo je skoro toľko, čo mal pôvodný 2,2 litrový model. Spočiatku bude kombinovateľný s Civicom, ktorému poskytne kombinovanú spotrebu 3,59 litra na sto kilometrov. Emisie sa pritom dostanú na hodnotu 94 gramov CO2 na kilometer. Akýže hybrid?