Honda začala Gold Wingom už v roku 1975. Už viac ako 40 rokov patrí na vrchol toho, čo v ponuke motocyklov je. Je obrovský a má šesťvalec. Kto iný to bežne má? Nová verzia Gold Wingu posúva všetky atribúty na novú úroveň.
Vďaka hliníkovému rámu sa podarilo nielen ušetriť kilogramy, ale aj posunúť jazdca smerom vpred, čo znamená aj skrátenie motocykla a lepšie ovládanie. Klesla aj hmotnosť. Celkovo sa podarilo ušetriť až 48 kilogramov, takže obor váži len 360 kilogramov.
Nový dizajn bude obsahovať ponuku nízkej motorky, ale aj verzie Tour s vysokými kuframi. Objem kufrov Touru bude menší, iba 110 litrov, ale sme na motorke, stále je to veľa. Honda zmenšila objem vzhľadom na výskum, ktorý ukázal, že zákazníci chodia väčšinou na výlety trvajúce dva až tri dni. A to stačí. Zmenšili aj objem nádrže, z 25 na 21 litrov, ale klesla aj spotreba.
Motor s objemom 1,8 litra má protibežné piesty, alebo uloženie boxer, ak chcete. Má výkon 93 kW (126 k) a krútiaci moment 170 Nm. Tu sa downsizing nekoná. Ale spotreba je, v kombinovanom cykle, veľmi prijateľných 5,6 litra benzínu na sto kilometrov. Preto stačí aj menšia nádrž.
Komfort umocňuje okrem vyhrievania sedadiel a rukovätí aj možnosť priplatiť za dvojspojkovú automatickú prevodovku. Elektronicky ovládaná škrtiaca klapka zase umožňuje použiť rôzne nastavenia reakcií, v ponuke sú Tour, Sport, Eco a Rain. Ak je Gold Wing vybavený automatom, tak sa menia aj reakcie pri radení, nielen reakcia na plyn.
Full LED svetlá nie sú až takým prvkom, z ktorého by sme padli na zadok. Ale trochu šialená je implementácia Apple CarPlay do stredového sedempalcového displeja navigácie. Takže ovládanie telefónu za jazdy bude jednoduchšie, pomáha tomu aj tempomat.