Kedysi to bolo auto pre mladých junákov, Ford Puma bol sen, ktorý reprezentoval malé športové kupé. Puma proste docikala ďalej ako Tigra. Ale zákazníci Pumy odrástli, nová generácia vraj potrebuje niečo iné. Žeby to bol crossover? Vyzerá, že áno, všetci predsa chcú crossover. Ibaže by nie. Tá stará generácia, čo jazdila na Pume už má deti, už pracuje v korporáte a potrebuje niečo cool.
Ale Puma je crossver. Je v triede ako Nissan Juke, či Renault Captur. Avšak v tejto triede, či skôr časti triedy, nie je v portfóliu Fordu sama. Rovnaký pôdorys má predsa aj model EcoSport. Lenže ten je viac ku SUV a Puma pridáva k tomu aj trochu imidžu. Kupé-SUV teda zasahuje aj do najnižších tried.
Tvarovo sa podobá na… No, čiastočne na Kugu, čiastočne na Juke, čiastočne na rosničku, tú malú zelenú žabku, čo tak nevinne vykúka spod hladiny. Počkať, alebo to je malý hroch? Spredu bude dizajn výrazne kontroverzný, zozadu skôr hrozí neutralita.
Vnútro je už bežnejšie. Prístrojová doska je takmer totožná s malou Fiestou. Akurát miesto prístrojov pred vodičom môžu byť digitálne zobrazovače. Displej pred vodičom má 12 palcov a zobrazuje to, čo vlastne takéto displeje všade inde. Vzadu bude celkom dosť miesta. A batožinový priestor bude tiež mega. Bude mať základný objem 456 litrov. Časť z toho bude pod podlahou. To, čo bude schované, je skôr ako umývadlo, alebo bazén pre kabelkového psa. Dokonca má aj výpusť, reálny štupel, ktorým tú vodu vypustíte. Potrebujete si ochladiť nohy? Aj to je možnosť.
Pod prednou kapotou bude litrový trojvalec. Ak niekto čakal iné, tak asi nebude prekvapený. Základné štádium bude 92 kW (125 k), vrchol bude mať 114 kW (155 k). Vraj pribudne aj naftový agregát, ale bude jedno, ktorý bude Pumu poháňať, štvorkolku mať nebude ani jedna.
Pumu teda postihol rovnaký údel ako Eclipse od Mitsubishi (sem link nedáme, lebo Eclipse sme na redakčný test nemali).