S heštegom JazdimFordPreZivot sme sa už stretli. Prvá akcia bola zameraná na mladých vodičov a na zlepšenie ich reakcií a poznatkov v cestnej premávke. Ale čo s tými ešte mladšími? Ako sa dá jazdiť s deťmi. Druhá akcia bola preto zameraná na mamičky a určite im pomohol, aby ešte lepšie zvládali svoje vozidlo za všetkých možných podmienok. Zhodnotenie akcie nemôžeme my sami prezentovať, nakoľko sme sa jej nezúčastnili, veď ženu a naviac mamičku v redakcii nemáme. A uznajte, jediný muž medzi mamičkami… To nevyzerá správne, ale akcia správna bola.
Tu je teda to, čo Ford o akcii chcel povedať:
Projekt zastúpenia značky Ford na Slovensku, zameraný na zníženie nehodovosti na cestách a šírenie povedomia o bezpečnosti za volantom, má za sebou v poradí už druhú sériu. Úspešná akcia Jazdím Ford pre život sa tentokrát zamerala na mamičky za volantom, ako ďalšiu dôležitú skupinu cestnej premávky. Do Centra bezpečnej jazdy v Orechovej Potôni neďaleko Bratislavy tak v tretí májový víkend zavítalo celkovo 112 mamičiek, pre ktoré je bezpečnosť seba a svojho dieťaťa na ceste prvoradá.
Práve mamy sú pri šoférovaní v aute dennodenne zamestnávané mnohými požiadavkami svojich detí a častejšie tak čelia rôznym nástrahám ako bežný vodič. Spoločnosť Ford sa preto rozhodla práve im venovať bezplatný kurz bezpečnej jazdy.
Tvárou projektu bola a osobne sa ho aj zúčastnila moderátorka Miriam Kalisová, ktorá je milujúcou mamou a zároveň aktívnou šoférkou. „Ja ako mama sa denne stretávam so situáciami za volantom, pri ktorých musím byť sústredená aj napriek tomu, že Miuška mi v aute stále niečo hovorí alebo niečo chce,“ povedala s tým, že veľmi oceňuje, že Ford prišiel s akciou, v rámci ktorej mohla spolu s ostatnými mamičkami absolvovať tento kurz. „Myslím si, že každá mama za volantom by mala vedieť zvládať krízové situácie, keď vezie svoje dieťa v aute, čo najistejšie,“ doplnila.
„Cestovanie s dieťaťom v aute je vždy tak trochu malé dobrodružstvo. Deti nás v priebehu šoférovania konfrontujú s mnohými požiadavkami, ktoré sú počas jazdy prakticky nesplniteľné, ako napríklad dočiahnutie spadnutej hračky alebo obľúbeného jedla spod sedadla spolujazdca. O prípadnej havárii však častokrát rozhodujú sekundy. Vďaka Kurzu bezpečnej jazdy som si po rokoch šoférovania opäť pripomenula možné riziká vyplývajúce z nedostatočnej pozornosti pri vedení auta a takpovediac som voči šoférovaniu znovu získala rešpekt ,“ potvrdzuje aj účastníčka Simona Hoscheková, matka 3 ročného syna. Simona spolu s viac ako stovkou ďalších mám mala možnosť vyskúšať si napríklad krízové brzdenie, šmyk či simulátor nárazu.
Prvotným cieľom akcie Jazdím Ford pre život je zlepšiť bezpečnosť na cestách a povedomie o nej. Podľa štatistík oddelenia Bezpečnosti cestnej premávky spadajúcej pod Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky sú dlhodobo najrizikovejšou skupinou na cestách mladí vodiči, ktorí majú vodičský preukaz menej ako 5 rokov. Štatistiky z roku 2017 v porovnaní s rokom 2016 však zobrazujú mierny pokles dopravných nehôd v tejto najrizikovejšej skupine z 2497 na 2339, pričom počet usmrtených v danej kategórii sa znížil zo 63 na 51. A práve mladým vodičom bol venovaný prvý ročník akcie, hodnotený takisto veľmi úspešne, ktorej tvárou bola známa Youtuberka LucyPug.
„Veľmi nás tešia výsledky, ktoré hovoria o znížení nehodovosti na cestách. Verím, že my v spoločnosti Ford sme k tomu aspoň čiastočne prispeli. Tento ročník si maminky užili naplno a dúfame, že si odniesli aj veľa nových zážitkov a skúseností. Naším dlhodobým zámerom je okrem predaja osobných a úžitkových vozidiel prispievať aj k podpore bezpečnosti na cestách. Projekt hodnotíme veľmi pozitívne a plánujeme v ňom naďalej pokračovať,“ povedal Ján Hnat, marketingový manažér Summit Motors Slovakia, importéra značky Ford na Slovensku.
Akciu Fordu pomohli zastrešiť viacerí odborní partneri. Na prednáške Slovenského Červeného Kríža sa mamičky okrem iného dozvedeli, ako správne postupovať pri dusení sa, vďaka spoločnosti Candies sa účastníčky dozvedeli ako bezpečne usadiť a pripútať svoju ratolesť v autosedačke. V neposlednom rade, mamičky absolvovali očné vyšetrenie na stanovišti spoločnosti Neovízia, vďaka ktorému napríklad zistili, že očné vyšetrenie je vhodné absolvovať aspoň raz za dva roky.
Partneri, vďaka ktorým sa projekt mohol uskutočniť a pre účastníkov bol bezplatný: BECEP, Centrum bezpečnej jazdy, Mama a Ja, Gemerka, Candies, Slovenský červený kríž a Neovízia.