Peugeot 308 je presne to auto, ktoré automobilku posunulo vpred. Po dlhšej dobe jej dokonca zaistilo titul Auto roka 2014. Ale to už je 3 roky dozadu a to je zhruba čas na príchod modernizovanej verzie. Auto s číslom 308 nemení len vizáž, ale prináša aj novú prevodovku.
Zvonka je facelift ľahko rozpoznateľný, nová a väčšia maska pripomína súčasné Auto roka, Peugeot 3008. Tomu je prispôsobený aj tvar kapoty. Ale najviac o tom, že sa niečo pomenilo hovorí nárazník. Doterajšie elegantné dve verzie nahradí niečo, čo bude v prvom rade športovejšie a agresívnejšie. Dizajnu to vôbec nevadí. Iné uhly ako ten predobočný však automobilka neukázala, takže zozadu sa dá len predpokladať, že svetlá budú o niečo výraznejšie. Teda skôr tmavé s výraznými tromi pásikmi, ako má práve 3008.
Interiér pokračuje takmer bez zmien. Implementácia i-Cockpitu 2.0 z 3008 neprebehla. Tak 308 využíva len prvú verziu a miesto veľkého displeja pred vodičom bude mať stále malý a analógové ukazovatele rýchlosti a otáčok. A vlastne aj teploty chladiacej kvapaliny a paliva. Na stredovom displeji však dokážete pripojiť telefón cez MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Bonusom bude aj možnosť zohľadniť dopravné informácie cez TomTom Traffic. Navigácia sa dá ovládať aj hlasom.
Najväčšou zmenou je však to, čo sa udialo pod kapotou. Mali by sme vyzdvihnúť nový motor BlueHDi 130 S&S, ktorý spĺňa šialenú emisnú normu Euro 6.c, má 96 kW (130 k) a nejaké iné filtrovanie a lepšie umiestnené komponenty. Ale nie. To je o ničom. Hlavnou novinkou je osemstupňový automat pre naftové GT s výkonom 133 kW (180 k). Tak ako pri 6-stupňovou automate znova automobilka spolupracovala s japonským Aisinom, takže hladké radenie je zaručené. Má ponúknuť lineárnejší ťah a tiež hladšie radenie. Ešte hladšie teda.
Zmeny sú platné pre hatchback, ale aj pre kombi. Obe karosárske verzie budú v produkcii vo fabrike v Sochaux.