Hybridná ofenzíva v triede E už začala. Mercedes totiž väčšine motorov pomáha elektromotorom, ktorý má výkon 10 kW (14 k), alebo 16 kW (22 k). A bude to tak aj naďalej. Automobilka vydala stanovisko, v ktorom tvrdí, že bude mať v ponuke až 7 rôznych hybridných riešení pre triedu E.
Práve mild-hybridy budú naďalej tvoriť väčšinu hybridov. Napríklad aj AMG E53 používa hybridný systém s výkonom spaľovacieho motora 320 kW (435 k) a silnejší elektromotor. V podstate sa to dá rozdeliť, že silnejší elektromotor majú šesťvalce a slabší štvorvalce.
Je jasné, že vo verzii E450 4Matic skončí svoju púť benzínový V6 a miesto neho sa pod kapotou objaví radový šesťvalec. Bude mať ako v prípade GLE motor aj s pomocou elektromotora EQ Boost. Celkovo sa to prejaví nižšou spotrebou a lepším zrýchlením vďaka krútiacemu momentu elektromotora.
Z ponuky nevypadnú ani plug-in hybridy. Okrem benzínovej pohonnej jednotky má plug-in hybrid aj naftový motor. Takéto riešenie je celkom unikátne. Ten aktuálne prejde na jedno nabitie približne 50 kilometrov. To je ale v cykle WLTP, takže realita sa môže kľudne dostať na 40 kilometrov.
Inovované Éčko tiež ponúkne nový volant, ktorý má mať, podľa neoverených informácií, tri zdvojené ramená. V interiéri bude zásadnou novinkou použitie systému MBUX. Vypadne tak koliesko a miesto neho bude iba dotyková plocha na ovládanie infotainmentu. Rovnako bude možné použiť spojenie „Hej, Mercedes“ na komunikáciu a zadávanie povelov.
Dôvodom na takú masívnu hybridizáciu modelu je potreba znižovať emisie CO2 podľa požiadaviek a noriem Európskej únie.
Predpokladáme, že trieda E sa naživo ukáže v marci v Ženeve, ale už predtým budú známe špecifikácie a výzor auta. K zákazníkom sa dostane už v lete tohto roka.